tisdag 9 mars 2010

Nu får det 17 vara nog!

Jaha, så var det dags IGEN. Suck!
Majja började hosta igår, någon slags rethosta som aldrig riktigt gav med sig och idag då jag hämtade henne på dagis var hon fruktansvärt gnällig. Vi gick föbi kommunen och lämnade in Kajsas dagislapp, tackade nej till aprilplatsen och önskade oss en augustiplats.
Fröken fräken gnällde hela vägen och jag bestämmde mig för att gå hem och lägga henne på soffan. Hon låg och vilade dryga timmen men somnade inte. Vi klädde på oss, gick ner mot centrum, hämtade ut mer antibiotika och mötte upp Helena och Beatrice för en prommenad. När vi väl kom upp till Valsta och var utanför deras hem orkade jag inte mer. Majja hade gnällt/gråtit konstant, vägarna var moddiga och jag genomsvettig efter att ha skjutit vagnen upp för valstabacken med Majja på ståbrädan. Pust! Vi satte oss på bussen. Väl framme gick vi in och klädde av oss o därefter gick Majja direkt till sängen och la sig. Somnade på två sekunder och då hon vaknade 40min senare tempade jag henne då hon kändes kokhet. Mycket riktigt. 38,5 grader. GRRRR!!!! Vad har mina barn gjort för ont? Ska Kajsa bli sjuk nu också då eller? Domn äter ju för 17 antibiotika och ska inte bli sjuka. Men joodå sa dom på vårdguiden. Sjuk i virus kan man bli ändå. :(

Jag och Kajsa gjorde imorse sällskap med Johanna och Jonas upp till plantagen där jag ville kika på ett par gummistövlar bland annat. Hittade ett par snygga men de hade ett för högt pris för min smak. Inte betalar jag nå 500:- för ett par gummistövlar inte.
När vi gått därifrån gick vi vidare mot öppna förskolan. Där hann vi bara äta och sitta ner o prata (läs leka) en halvtimme innan vi gick för att hämta storasyster yster.
Kajsa tycler det är så roligt på öppna. Man släpper ner henne på golvet o hon börjar genast krypa bort mot lekrummet. :) Det är spännande att äta mat bland alla barnen och det går om möjligt än snabbare än hemma. Hon spanar på, smakar på och iaktar både andra barn, leksaker och vuxna. Eller ja, det händer att hon smakar på någon kompis och mestadels leksakerna men inte på de vuxna men ändå :)
Idag frågade jag henne vart lampan var och hon PEKADE för första gången :) Hon blir så stor! En månad till ettårsdagen lite drygt. HJÄLP!!

Sov gott.

2 kommentarer:

Jag sa...

ja, jag vet hur det är....det är SKIT att de inte får vara friska några längre perioder....antingen är det den ena eller den andra, eller båda två, liksom.....oj, redan 1 år snart! Roligt. =)

Baloo sa...

Hoppas att Kajsa klarar sig och att majja blir frisk snabbt! Riktigt trist att va sjuk å så länge också. Krya på er! Kram