torsdag 11 mars 2010

stora tjejen

Kajsa har nu fått sin första tand!!! Stora tjejen! :)
Lite väl sent kanske men bättre sent än aldrig säger man väl? Igår eftermiddag gjorde jag och Majja upptäckten och hon blir ju 11månader på söndag. :)
Det första Majja sa var, "Nu kan Kajsa inte ha napp mer mamma, nu slänger vi dom eller ger dom till kattungarna!!!" med ett enormt leende över hela ansiktet. :) Vi har ju alltid sagt att Majja inte kan ha Kajsas nappar för hon har tänder och har man tänder använder man inte napp och dessutom kan man ju inte äta lördagsgodis om man använder napp. Nappen e för bebisar och lördagsgodis för stora barn. Så nu e frågan om jag ska bita i det sura äpplet och ta bort alla nappar på en gång eller om jag ska vänta liiite till. :) Lär ju iofs inte bli lättare med tiden men jag slipper vakna nätter och en ledsen tjej som har ont i munnen och saknar sin napp. Hmm... jag väntar nog lite till ialla fall men innan hösten ska dom väck!

Om två timmar ska vi till läkaren IGEN. Inte ett dugg roligt. Men men...
o återigen en TRIST innedag. VILL INTE.

2 kommentarer:

Jag sa...

håller med dig....VILL INTE....blä...hoppas ni blir krya snart!

Jenny sa...

många läkarbesök blir det, ni börjar få rutin nu :/ trist... Skoj med en tand! Hon kan nog ha sin napp ett tag till, du hittar nog på nå annat fyndigt att säga till Majja om hon säger nå mer. Haft en risig dag idag, känner mig deppig (inte van att känna så :() usch, måste rycka upp mig! kramar