tisdag 30 mars 2010

Pricktest

Idag var Majja hemma från förskolan. Vi hade ju tid på barnläkarmottagningen för blodprov och pricktest. Fröken fräken var mycket skeptisk i början men allt gick fint och hon var så duktig så!
Pricktestet visade tack och lov ingenting så jag fortsätter hålla humöret och hoppet uppe om att hon inte alls är allergisk. Sen att hon nu bajsar normalt och inte klagar över ont i magen längre lägger jag lite åtsidan sålänge...

Morgonen började jättemysig. Kajsa vaknade bra mkt tidigare än Majja och egentligen mig också men hon låg och fnulade lite, pillade mig lite i håret och allmänt gosade in sig innan vi andra också vaknade.

Efter BUMM gick vi hem och åt lite lunch och snabb påskpysslade innan vi gick ut för att möta upp Jenny och hennes hund Baloo. Baloo fyllde ett år idag och Majja o Kajsa hade varit bussiga o köpt honom en boll som tyvärr visade sig inte vara den bästa boll denna planet skådat. Kunde den ha varit hel 5min?
Aja, tanken var god.

Efter att ha vinkat hej då till Jenny och Baloo tog jag och tjejerna tåget in till huvudstaden där vi skulle på VIP kväll. Hade varit med och tävlat i Tumadres blogg om en shoppingkväll till otroliga priser och vann! Kom dit 5min innan öppning men fick komma in ändå tillsammans med en annan mamma. Det fanns mycket fint från blandannat Geggamojja och Gangster. När jag stoppat i mig ett par snittar och tittat runt bland kläderna ett tag så kom vi därifrån med en Geggamojja jeansklänning och en Gangsterkjol i mjukistyg till Majja.
Skyndade oss till tunnelbanan vid Odenplan, hann med 18.05 tåget och fick sen snabbt skynda upp till förskolan där föräldrarådet ikväll hade möte och där är jag ju med. Pust! Bidde stressigt men det gick bra. Båda tjejerna höll sig vakna länge idag varav jag sitter här nu trots att jag också behöver sova men lite egentid är allt skönt o ha ibland. :)

Godnatt!

2 kommentarer:

Teresa sa...

Ja, jag förstod att det var du. Synd att vi inte var inne samtidigt!

Baloo sa...

oj värst vad ni hann med på den tiden... själv satt jag mest och mumsa smörgåstårta :) Den va fylld med laxröra och räkröra, blev lyckat faktiskt! Vi ses på söndag! kram