söndag 28 mars 2010

jeanskvalite

Tjejjerna sover just nu gott och jag är bra trött jag också. Blir nog sängen snart!
Lördagen spenderades på biblioteket och hos gammelmormor igår och på Stinsen och väsby centrum idag. Hittade ett par fina stövlar till mig själv som jag egentligen ska få i påskpresent av mamma och pappa,- TACK!

Blev jättearg igår då mina fina relativt nya (5mån) diseljeans gick sönder på ena knät. Är det meningen att 1500:- jeans som ändå inte är anända dagligen ska gå sönder efter 5månader?!
Mina Levis sprack också på kn't för nån månad sen liksom mina blend jeans. Levisen är under ett år gamla då jag fick dom i födelsedagspresent förra året och Blend jeansen är ca  2½ år gamla . Konstigt att de billigaste byxorna hållt längst! Nu har jag bara ett par hela jeans kvar och de är mina baggyjeans. Hade ju varit trevligt med ett par snygga fräscha "vanliga" jeans också. SUCK!!!

Släckte ni ner under Earth Hour igår? det gjorde vi, blev tända ljus och en i övrigt mörk timme. Något man borde göra oftare är ju jättemysigt att sitta och småprata o spela lite spel eller liknande med levande ljus som sällskap.

Nästa vecka ska vi spendera hos massa läkare igen.
Tisdag är det dags för Majjas pricktest och på onsdag ska vi till Löwer för o visa upp hennes öron. Nu har hon ju inte haft öroninflammation på länge men det e väl lika bra o kolla upp nu då man ett halvår efter att remissen är skickad fått en tid.

Mjölkfria kosten går okej, hon gillar inte att hon inte får äta vissa grejjer som hon är van vid att få äta men tar det ändå bra då man säger att doktorn säger nej eftersom hon får ont i magen. Tyvärr eller vad man ska säga verkar ju hennes mage ha blivit bättre. Det i sig är ju bra men innebär det en allergi mot mjölk?

Nej, godnatt.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Inte lätt det där med att man inte får äta vissa saker.
Hoppas ni får en trevlig vecka trots alla läkarbesök.

Teresa / TUMADRE sa...

Hej,
om du har möjlighet på tisdag kväll att shoppa barnkläder med mig så är du välkommen på VIP-kväll! :-)

Baloo sa...

Jag slet ut massa jeans i kalmar pga cykelsadeln, de va vårt största i-landsproblem på den tiden :) inte alls kul när de går sönder sådär fort! Tur att magen blir bättre, men lite jobbigt om det skulle vara allergi, men bra att veta vad det är iaf... ha en bra vecka!