fredag 9 april 2010

Busstjaffs

Jag och tjejerna tog idag bussen upp till Eurostop varpå Majja börjar testa gränser och trotsa.
Jag är stenhård på att man sitter då man åker buss men nu hade hon fått för sig att hon skulle stå.
Efter lite diskussioner hurvida hon ska sitta eller stå så säger jag att hon nu får välja på att sitta ensamm på sätet eller sitta i mitt knä. Hon väljer sätet men fortsätter med det enormt irriterande gnället och upprepar gång på gång att hon vill stå. Tillsist lessnar jag och säger
"ja men man får inte alltid som man vill. Jag vill tex inte åka buss med ett gnälligt barn men det måste jag tydligen?"
Majja: "jaa mamma, det måste du. Man får inte alltid som man vill!"

:)

Var inte lätt att hålla sig för skratt. Underbara kommentarer kommer hoppandes som grodor ur munnen på henne emellanåt!

Inga kommentarer: