onsdag 12 maj 2010

sol och trots

Sol idag igen! Åh vad skönt! Man blir så mycket piggare o gladare då man vaknar även om klockan är tidigt om solen skiner ute!

Det första Majja sa imorse då hon vaknade var,
"Hej mamma! Kan vi vakna nu och gå upp? Jag ska leka med Lorinne!"

Det gick bra att lämna på dagis idag, hon ville inte först vara där idag heller men då jag frågade henne vad hon skulle leka med idag så sa hon "jag vill gunga med Lorinne mamma" Agneta hörde detta och började busa med Majja om vart Lorinne hade tagit vägen och vi kunde då säga hej då och jag smita iväg.

Vid tio skulle jag och Kajsan vara på bvc men tiden till dess spenderade vi tillsammans med Lillian. Det är lite farligt för munnarna går i ett och plötsligt har tiden bara sprungit iväg! :) Men trevligt är det!
Då jag hade lyxen att ha mammas bil idag så bestämmde jag och Kajsa oss för att snabbt åka upp till Eurostop innan det var dagx att hämta Majja. Lindex hade börjat med någon sommarkampanju o sålde vissa kläder för 49,50:- istället för bra mkt mer. Köpte en kjol till Majja för 49,50:- istället för 129:- o då blir jag alltid nöjd med mig själv. Tänk vad med pengar jag sparat då! ;)

Hämtade gosan på dagis och sen spenderade vi tiden mellan dagis och Mats hemkommst tillsammans med Lorinne och mamman. Majja var inte alls trevlig och trotsade en heeel del. Hon fick sitta på bänken några gånger, var söt och snäll mellan trotsperioderna o mitt tålamod prövades rejält. Ibland är det lite väl kort men det är ju en himla tur att vi älskar varandra som tokar ändå. Nu ikväll har vi ätit middag med mormor och Tage hemma hos mamma och pappa. Majja somnade såfort hon sattes i bilen påvägen hit och sen var hennes humör som förbytt och en snäll o gosig tjej kom fram istället.

Kajsa har stått själv längre o längre stunder idag, rekordet är nog 10sek. Inte länge men det artar sig och någonstans måste man ju börja! Gullungen! Hon är så duktig!
Hon har lärt sig rörelserna till Imse vimse spindel och ser så söt ut då hon klättrar med spindeln att det inte går att låta bli att bli alldeles glad i hela kroppen.
Gullungar!
Vilken himla tur jag har som fått er!

Imorgon ska vi eventuellt in till stora stades Stockholm o mysa i kungsträdgården bland blommande körsbärsträd.
Men vi får väl se, blir väl regn bara därför?

Sov gott.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Vi går hoppas på fint väder imorgon och att ni får en trevlig dag.

Baloo sa...

Skulle väl tyvärr inte bli så himla trevligt väder imorgon :( men 20 grader på lördag! Visst är det jobbigt när tålamodet tryter, blir ju inte bättre av det direkt :/ Hoppas ni får en bra långhelg! kramar