tisdag 11 maj 2010

äntligen lite sol

sol sol sol oh vad skönt med sol! och värme med för den delen. Gårdagen var kall, grå och blåsig och idag då vi vaknade sken solen på en klarblå himmel och det var varmt o skönt ute! Iaf en tio, tolv grader då vi gick till dagis!

Majja har inte velat bli lämnad den här veckan, vet inte vad som är tokigt men idag blev hon jätteledsen o tänkte inte ens följa med in på gården. Men efter att vi sagt hej då och jag inte syntes mer hörde jag att hon slutat gårta. Sen sa pedagogerna att hon haft roligt under dagen så jag hoppas det bara är en fas av något slag. :)
Medan Majjsan var på dagis gjorde jag och Kajsan sällskap med Lorinnes mamma. Vi tog en lååång prommenad som varade i nästan tre timmar och det kändes bra! Om inte annat så känndes det bra då vi smällde i oss fika och glass lite senare under dagen, borde ju ligga på plus minus noll eller så då va?
Kajsa var rysligt trött under prommenaden men skulle INTE sova. Var arg och skrek en bra bit. Plockade upp henne och bar henne en bit o då ar hon nöjd men vid minsta antydan till att bli placerad i vagnen igen så började hon gråta. Dock är det väldigt tungt att gå en prommenad med en 9,5kilos bebis på armen så efter ett tag åkte hon ner i vagnen under protester ändå. Men det tog nog bara fem minuter därefter innan hon somnade skönt.
Vi hämtade tjejerna på dagis o efter att ha vinkat hejdå till Lorinne så hämtade vi Majjas cykel hemma innan vi for vidare till gammelmormor där fikan slank ner. Gott var det. :)

Efter ett par timmar där träffade vi upp Helena med pojkarna, Beatrice var på andra äventyr samt Marcia med sina tjejer. Majja var så glad över att få träffa Lilla-Maja igen, det var längesen dom lekte nu.
Efter ett tag dök även Jill med Elias upp och helt plötsligt var vi samlade alla igen, "bebisgänget" :) Nu med stoora barn och ett par nykomlingar :)

Tjejjerna sover nu gott o jag ska göra dem sällskap. Stackars Kajsa är genomsnorig o jag tänkte vara elak o spruta in Neseril på henne då hon nu är ovetandes. Vi krigar om den där sprayen annars. Hon gillar det INTE men den hjälper ju bra.

Godnatt.

Nu är klockan 22.22 och man får önska sig vad man vill. Jag vet vad jag önskar, gör du?

1 kommentar:

Lia sa...

Det var en underbart härlig promenad i solen och jag är så glad att ni låter mig vara med på era promenader. Kajsa är så mysig!