söndag 9 maj 2010

Helgen

Jaha så var det söndagkväll igen och vad har vi åstadkommit för nytta?! Absolut ingenting blir svaret denna helg.
Igår var vädret grått och trist, det blåste kallt och var inte alls mysigt. Vi tog en prommenad ner till centrum för att handla lite till middagen och jag slank visst även in på Zap och blev mig en kjol rikare. Kajsa gick en bra bit genom att hålla mig i händerna. Nu måste hennes skor hon fick i födelsedagspresent inhandlas! Hon ska ha stadiga skor på de små fötterna nu då hon börjar knata.

Idag har vi bara varit hemma, var ut på gården en sväng för att gunga. Annars har dagen spenderats med att leta igenom alla möjliga tänkbara ställen där jag kan ha lagt barnens urväxta-väntar på att växas i kläder. Har tre kartonger med kläder som Majja vuxit ur och som Kajsa nu plöjer igenom. En av dessa lådor har även Kajsa hunnit med att växa ur o nu står jag i valet o kvalet hur vida jag ska försöka sälja eller behålla. Vill behålla mina favoriter tills tjejerna blir stora så som min mamma har gjort till oss men det är så svårt att välja ur favoriterna för det är då inte många fula plagg jag köpt och satt på mina döttrar!
Hur som helst så letade jag efter jeansjackor! När Majja var yttepyttig fyndade vi en jeansjacka på Polarn o pyret till henne som nu Kajsa skulle kunna ha. Men hittade inte vart jag gjort av den. Så efter att ha gått igenom alla garderober och kartongerna där alla barnkläder ligger tjugo gånger så kom jag på att den nog är nere i källaren. Sprang ner dit med Majja i släptåg och mycket riktigt, där hängde den på en liten galge tillsammans med lite andra jackor. Det är superjobbigt när man vet att någonting ska finnas men man int ehittar det. Det går liksom inte att släppa. Som Kajsas ultraljudsbilder. Jag kan inte smälta att dom eventuellt blev slängda i flytten. Dom var så fina med ett kort på en liten hand med alla fem fingrar som stod upp och andra kort med vår minsta älskling i profil. Gahh!

Imorgon väntar dagis för storasyster och antagligen öppna förskolan för lillasyster. Vad som sen händer och sker visar sig. :)

Nu ska jag läsa tidningen och sen blir det sängen nästa.

Godnatt!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Ibland är det skönt att inte göra något speciellt.

Vet precis hur det är med kläder. Jag hade väldigt svårt att välja ut favoriter men kände att jag inte kunde behålla allt. Men än har jag inte kommit så pass långt som att försöka sälja dom.