torsdag 6 maj 2010

fullt på schemat för dagen

Pust! vilken dag! Men den har varit bra!
Efter dagislämning imorse tog jag och Kajsa en prommenad med Marcia och Klara o därefter gick vi till öppna förskolan i centrum. Var med halvt om halvt på sångstunden, lekte lite och åt mat. Kajsa slukade maten som bestod av lax och potatis med romsås.
Skyndade vidare för att hämta Majja, var en hem snabb sväng på 5 minuter innan vi vände och gick mot Märsta kyrkans pysseltorsdag!
Tilda som nu flyttat till Knivsta skulle komma och pyssla med sin mamma och lillebror o Majja har längtat och längtat o blev jätteglad då Tilda äntligen kom, 5min efter oss. :)
Enda felet med pysselstunden var att Lorinne saknades. Hon behövdes i leken och Majja saknade sin kompis, likaså Tilda. Lät så gulligt då dom satt och disskuterade om vad Lorinne egentligen gjorde idag då hon inte var med dom. Vet dock inte vad dom kom fram till. :) Sötbollar!

Tiden på pysslet gick som vanligt fort! Jag satt och gjorde t-shirt tryck men blev inte riktigt färdig, får fortsätta nästa gång. När klockan slog tre fick vi slänga på oss kläderna, ner med Kajsan i vagnen, upp med Majja på ståbrädan och sen ta dom snabba stegen bort till dagis där det var städdag på gården.
Vi fick det väligt fint tycker jag och korven som det bjöds på satt fint efter allt krattande. :)

Tjejerna somnade skönt efter lite mat och ett bad väl hemma sen. Kajsa krånglar dock lite inför varje läggning nu, hon ska inte ligga still o gosa som tidigare utan det ska vändas o vridas, sätta sig o lägga sig o tillsist efter lite om och men lägger hon sig till rätta. Aja, det är v'l någon fas hon ska igenom...

Godnatt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Kikar in och önskar er en trevlig helg! Ha det så bra! kram Nina

Jag sa...

haha "sötbollar"! det ska jag norpa....=)

milena sa...

fullt ös! men det där med faser, ja, det finns ju en hel del som de går genom under den här tiden... tack å lov så sover våran tös bra...än ialf!