fredag 21 maj 2010

sol sol sol!

Solen fortsätter skina över oss och jag älskar det! Det är så skönt då man ska gå till dagis på morgonen att slippa sätta på tjocka jackor, mössor, överdragsbyxor osv osv. Nu tar vi bara på sandalerna, tjejerna en varsin tunn kofta och keps och jag går i kortärmat. Härligt!

Då jag brännt mig så tänkte jag att ja skulle hålla mig liiite undan solen idag så efter dagislämning givk jag och Kajsa tillsammans med Lillian och kusinerna till öppna förskolan. Lekte och sjöng o stoppade i oss lunch innan det var dags att bege sig till dagis igen för att hämta tjejerna. Allt hade gått bra som vanligt o efter att ha önskat personalen en trevlig helg begav vi oss till första bästa lekpark.

Efter en stund förflyttade vi oss 50meter och alla barnen roade sig med att springa upp och ner för pulkabacken i sätunaparken, Dom hade jätteroligt och vi mammor kunde sitta skönt nere i skuggan på gräset :)

Då barnen tröttnat på detta flyttade vi oss ytterligare 50meter till nästa lekpark och fortsatte vår dag där.

Runt halv fyra fick Majja plötsligt jätteont i magen och bara grät för att det gjorde så ont. Vi tackade för oss och gick hem för att prova sitta på pottan. Det gav dock inget resultat alls men magontet försvann efter ett tag iaf.
Hoppade i sandalerna igen och bagav oss bort till gammelmormor som var snäll och bjöd på middag.
Gott och trevlig,- som alltid. :)

Nu sover tjejerna och jag ska strax göra detsamma.
Imorgon väntar en dag med kalas för Majja. :)

och solen ska skina ytterligare en dag,- HÄRLIGT.
Det är bäst att passa på o njuta nu för nästa vecka skulle det bli 7garder o regn såg jag på smhi´s hemsida. Hu! 20 garders skilland nästan ju!

Nej tacka vet jag stekande sol, sommar o varmt! :)

Godnatt!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Visst är det härligt med det varma vädret :-)
Hoppas din får en trevlig helg & kalas.