lördag 15 maj 2010

sommar o sol

Idag har vi haft en riktig sommardag med 25 grader och sol. Underbart! Inte en enda gång på hela dagen har jag behövt sätta på varken mig själv eller barnen en långärmad tröja.

Dagen har varit rätt fullspäckad. Var med mamma, pappa och Lisa samt tjejerna givetsvis till Vivi-anne och forade henne då hon har fyllt år. Det bjöds på god smörgåstårta och fika. O hennes bullar och rulltårta (drömtårta) slår det mesta. Dock var gammelfarmors bullar snäppet godare men Vivi-annes tar väl en god andra plats... eller tredje kanske... mina bullar jag bakade sist blev hemskt goda... ;) Eller så får vi ta det som så att vi delar första platsen nu då inte gammelfarmor finns med oss längre.
Aja, Majja och Kajsa tyckte att hunden Ella var spännande och Anders var väldigt farcinerad av tjejerna. Han är hemskt barnkär vad det verkar.
Majja briljerade och var så duktig. Helt plötsligt försvann hon ner från bordet ute på balkongen och gick in. Då det gått ett par minuter undrade jag vart on tagit vägen och gick för att se efter. Vad har då min lilla sötnöt gjort? Jo, i en helt främmande lägenhet (visst hon gar varit där ett par ggr men det var ett tag sen) har hon letat upp badrummet, satt sig på toaletten o kissat, tvättat händerna oh var i full färd med att nå spolknappen då jag kom och hittade henne. Duktiga duktiga tjej.

Direkt efter Vivi-anne lurade jag och Majja med oss Lisa in till huvudstaden. Mats ligger hemma och är sjuk o jag ville bestämmt in för att strosa i kungsträdgården nu då körsbärsblommorna blommar så fint. Det är verkligen vackert. Så fint och hela parken bara skriker SOMMAR. Kan rekomendera att ta sig in! Jag har sett till att åka in o strosa runt under de rosablommande träden för att sen sätta mig ner vid fontänen och äta en glass under flera års tid.
Tjejerna var farcinerade över alla blomblad som flög omkring och Majja längtade efter sin lila glass som jag lovat henne.
Vi gick ett varv i parken, köpte svindyr glass som vi sen glufsade i oss där vi satt på trappan bland alla andra intill fontänen.
Det var verkligen sommar, kjol och linne på mig, klänning och bara armar på barnen. Barn ochmöhippor som badade i fontänen och en klarblåhimmel med en strålande sol. Åh vad jag har längtat efter sånna här dagar. Sommaren har inte ens hunnit börja och jag börjar redan få panik över att den snart är över. Hoppas vi får en varm och lång sommar i år efter den extremt kalla vintern.

Efter att vi lämnat kungsan gick vi in i gallerian o letade efter ett par jeans till mig men att hitta ett par jeans som är låga i midjan och har bootcut verkar intevara det enklaste. Eller, hittade ett par schyssta för 1500:- och det har jag inte lust att lägga då dom inte håller speciellt länge. Sandlådor och at sitta på marken sliter tydligen på jeans. Men jag tycker nog överlag att kvaliten har blivit sämre. Har ett par jeans kvar som jag köpte då jag började gymnasiet och dom håller än. Men jeans som inköptes i oktober förra året gick sönder för dryga månaden sen. Oså mkt har jag inte krypit runt på marken eller i sandlådan sen oktober. Besviken.

Här kommer lite bilder från idag.
Lisa förbjöd mig dock att lägga ut någon bild på henne trots att jag fick ett par jättebra. Undrans om jag ska lägga ut en i smyg eller om jag ska vara snäll... ;)



Kajsa står alldeles själv! Gullunge!


Fina blommor i kungsan



Finaste tjejjerna i hela världen




del av kungsträdgården



Majja, mamman, Kajsa

Lila glass i stora lass! Mums!

2 kommentarer:

Jag sa...

herregud, vilket väder ni haft! när är det vår tur? idag har det regnat konstant, men förvisso varit varmt och klibbigt....

Baloo sa...

Åh så gott det såg ut me glass :) härlig dag ni hade i det fina vädret! Stolen har farfar gjort till mig när jag var 3 år tror jag så den har hängt med ett tag!