tisdag 25 maj 2010

Trollungar




men åhh kolla vad jag hittade då jag tömde min lilla kamera idag! Bilder på tjejjerna då Kajsa var alldeles färsk, bara någon dag gammal. Kolla in de små kycklingbenen och Majjas huvud, va lite hår! Både Kajsas ben och håret har växt på sig rejält på dryga året ;) Pluttan, till och med naveln sitter kvar! Tänk att hon varit så liten så liten, tänk att Majja vatit så liten, jag kan inte förstå! älsklingsbarn!


Imorse då jag vaknade var Majja fortfarande hemma men efter en dusch och påklädnad var hon plötsligt borta och jag hade i utbyte fått en liten trollunge, världens sötaste lilla trollunge som gick och viftade på sin svans.
Väl framma på dagis fanns där massor av trollungar (här ovan med den söta trollungen som lyssnar till namnet Lorinne) det var dags för TROLLFEST! spännade spännade! Majja var såå taggad och såg fram emot det i massor! När jag och Lorinnes mamma lämnade förskolan kom trollmor och hennes kompis in till barnen. Jag är verkligen glad över att det finns så engagerade pedagoger som verkligen gör dagen för våra små. Majja pratade länge nu ikväll om hur hennes fröken Anita hade tofsar i håret och svans :)

Jag och Kajsa spenderade våra tre ensammtimmar på öppna förskolan tillsammans med söta Klara och Marcia. där roade sig damen en bra stund med att åka rutchkana innan det var dags för sångstund. Kajsa blev allt tröttare och satt mest och mös i min famn under sångstunden. Därefter lunchade vi och bytte blöja innan fröken packades ner i vagnen och somnade på två röda.
Traskade bort mot dagis där två överlyckliga tjejer kom och berättade vad dom varit med om idag!
Först hade dom varit inne lite och sen hade dom gått ut i skogen o letat efter fotspår! Fotspåren hade lett till en skatt och i skattkistan fanns... POPOCORN! Vilken lycka!!
Blev helt glad från topp till tå då jag lyssnade på hennes engagerade och upprymda röst då hon förklarade vad dom varit med om. Underbara barn.

Efter dagis väntade en överraskning. Vi satte oss på buss 571 upp mot Arlandastad, hoppade av vid eurostop, in på Maxi o handlade lite och sen tog vi en prommenad till BARNENS DJUNGEL! Tjejerna (Majja och Lorinne) blev jätteglada, slängde av sig kläderna och sprang in och lekte. Dom lekte o lekte och lekte. Var i bollhavet, åkte rutchkana, hoppade i hoppborgen och klättrade i klätterställningen.
Jag hoppade i hoppborgen så jag var helt slut, lekte i bollhavet, åkte rutchkana och klättrade i klätterställningen jag också! Ibland undrar jag om det är jag eller barnen som har roligast där ;)



Kajsa i en tunnel


trollungen i klätterfärd.



Dagen har varit lyckad och Majja somnade skönt och snabbt efter dagens äventyr.
Tack alla som förgyller mina barns dagar!



2 kommentarer:

Baloo sa...

vilken härlig dag! Kul att dom hittar på lite roliga äventyr på förskolan :) Synd att ni inte kunde komma till Johan på lördag... vi hörs! kram

Lindet sa...

Hej!

Tänkte tipsa om tävlingar som pågår hos mig just nu.
Solskyddskläder från Sunmate, personliga kläder från Simply Colors, Nappar från Namnnappen och presentkort hos My Baby´s.
Om det låter intressant så kika gärna in hos mig och var med och tävla ;)

Kram Lindet
http://lindet.blogg.se