tisdag 22 juni 2010

Pippi Långstrump

Idag då det var dags att gå till förskolan kunde jag inte hitta Majja någonstans! Jag letade och letade men icke, då klockan tickade på och vi redan var lite sena så fick jag ta med mig Pippi Långstrump istället! Det visade sig tydligen att Majja hade hälsat på i Villa Villekulla medan Pippi skulle hälsa på på Majjas förskola.
Hur som helst blev både pedagoger och barn glada då Pippi kom, själv kunde jag inte låta bli att undra hur Majja hade det.
När jag sen skulle gå för att hämta Pippi så hade Pippi plötsligt tagit sig hem igen och min lilla Majja var på förskolan igen! Vilken lycka! :)
Hon hade haft en bra dag, hälsat på på Lönnen och haft roligt där, lekt på gården, haft samling och ätit bra. Skönt att höra. Efter hämtning gick vi bara över till andra gården och lekte lite till med Lönnen. Majja var blyg i början och satt tryckt mot mig men började sen leka. Alla barnen fick hjälpa till att vattna rabatterna och detta tyckte Majja var jätteroligt. Mitt i vattningen bestämmde jag mig för att vi skulle gå. Tror det är smart av mig att gå då hon har som roligast för att hon lute ska längta tillbaka...

Vi gick ner till centrum där vi köpte mellis som bestod av smoothis och glass! Vi hittade gammelmormor på bingon och såg till att hon också fick i sig en glass sen gick vi och tittade i barnklädesbutiken mitt i centrum som ska stänga igen, nu hade dom 50% rea men hittade inget denna gången. Köpte ju en del då det var 40% o lär väl kanske handla lite då rean är ännu högre. Då det inte är något speciellt jag ska ha så får man ha lite is i magen.
Efter centrum gick vi till sätunaparken för att leka. Träffade på grannen Alvin som Majja lekte lite med. Mest vidsidanav lekar men ändå. Hon ansåg att dom hade lekt då vi sagt hej då och ville gärna leka med honom igen. Skoj.
Idag då Majja var på förskolan ringde plötsligt min telefon. Det var en tjej,- Annsofie, som jag lärde känna på den korta prommenaden till förskolan förra året. Efter att ha hunnit umgås på prommenaderna till förskolan och lite i lekparkerna så flyttade hon och hennes son till Sandviken i augusti och sen dess har vi inte setts, förrän idag. Det var jätteroligt att träffa henne och hennes son igen och de två timmarna vi hade på oss att babbla innan deras tåg skulle gå gick farligt fort. Men men, jag hoppas vi kan ses snart igen. :)

Här kommer lite kort från idag.



"vi plockar smultron vid vägens kant och trär sen upp dom på strån..."



Persika tyckte Kajsa var smaskens!



mor och dotter



majjabuuus!

klätterapan Majja

gullrumpan Kajsa


tänk vilket fint kort detta varit om dom sett lite glada ut :)



skogsprommenad innan läggdax tog vi faktiskt också

1 kommentar:

Cecilia sa...

Vilka härliga kort! Låter som en trevlig dag!