tisdag 27 juli 2010

Barnens djungel och parklek

Idag hade Mats tagit ut en semesterdag och då regnet hängde i luften under förmiddagen bestämmde vi oss för att ta ett par timmar på Barnens djungel.
Majja såg fram emot besöket och att få visa pappa hur Barnens djungel är då han ju aldrig tidigare varit där. Hon pratade väldigt mycket om hoppborgen och att det fanns en rolig rutschkana och en läskig rutschkana.
Väl där blir öven Kajsa helt till sig och kan inte snabbt nog komma upp från vagnen.
Majja springer direkt till hoppborgen och där tillbringade vi väldigt mycket tid. Svettigt! Men roligt! :) Kajsa skrattade högt då hon satt på min arm och jag hoppade o Majja visade vilka tokiga hopp man kunde göra. Efter att ha klättrat och krupit runt i klätterställningen och åkt rutschkana ett par gånger fick jag äntligen tröttmössan Kajsa att somna så att all fokus kunde läggas på Majja. Mysigt.

Efter ett par timmars lek kommer vi ut och möts av strålande sol och värme från en så gott som klarblå himmel. Härligt! Hoppade på bussen hemmåt igen och när vi kom till torget vid Ica Sätuna var "den vita katten" som vi så fint kallar den där och båda tjejerna blev jätteglada. Det är en rätt skygg katt vanligtvis men inte idag. Den kom glatt fram och gick lite fram och tillbaka. Kajsa fegproppen som hon nu även kallas glömde helt av sig om att det är läskigt att gå och släppte taget för att följa efter katten. Hon gick en tio-tolv steg innan katten stannade och då även hon :)

Vidare bort till Sätunaparken för lite lek. Majja klättrade farligt högt i nätet och var jätteduktig. Vid ett tillfälle kom hon alldeles för högt upp och visste inte riktigt hur hon skulle ta sig ner igen. Läskigt, tur att vi var två som kunde hjälpa henne ner! Kajsa fick någon knöpp och stoppade allt i munnen och jag höll på att bli knäpp på henne. Tillsist fick hon en leksaksbil och sen satte jag henne på gräset långt ifrån allt smågrus. Där satt hon visserligen inte länge men ändå. Efter att ha lekt en stund kom oväntat men trevligt sällskap förbi. Felipe med barn kom gående och stannade till för lite lek. :) Man ser det inte på sina egna barn men då man träffar andras jämnåriga som man vanligtvis inte brukar se så ofta så märker man hur stora dom har blivit. 3år sen Beatrice och Majja låg i vagnen och gurglade o man visste vart man hade dom... jösses!

När vi blivit ensamma igen så dök det efter ett tag upp ett syskonpar, tjejer. Den äldsta började hjula, stå på händer, gå från stående på händer ner i brygga och därifrån upp på händer igen. Jätteduktig var hon och Majja var väldigt imponerad och skulle försöka allt hon med. Hon konstaterade snabbt att om man lärde sig allt det där på gymnastik så ville hon absolut börja på gymnasti :)
Efter att ha pratat med tjejerna ett tag frågar den yngsta vad vi heter. Mats svarar att jag hette Linda och han Mats varpå den yngre tjejen snabbt som 17 säger "jaha, har du hört sagen om Fet-Mats eller?!"
Det lät så jätteroligt och jag fortfarande inte låta bli att skratta då jag tänker på det. Dock var det en sann histroia och en väldigt tragisk sådan men ändå :)
Var tydligen en man som skulle gifta sig och av okännd anledning gick han ner i en gruva som rasade in, han fick benen krossade och ingen visste att han var där så ingen letade i gruvanö. Ett par år senare hittades han tydligen och aa... hemskt som sagt men tjejens spontana fråga på Mats namn var väldigt rolig.

Nu ikväll har jag sett på absolut sista avsnittet av Ugly Betty. Sorgligt ju. En lite konstig serie men man fastnade lätt i den och den var ändå lite gullig. Nu vill jag ju veta hur det går i London, blir hon tillsammans med Daniel osv osv osv... jaja. Det blev väl ett fint avslut ialla fall :)

Imorgon hoppas jag på fint väder så att vi kan åka till stranden för lite bad.
Sommarlovet börjar sakta lida mot sitt slut känns det som med bara ca 4 veckor kvar innan dagisstart. Usch. 4 veckor kommer ju bara flyga fram!
Mina fina barn blir så stora. Majja som ska börja stora avdelningen på förskolan och Kajsa som ska börja förskolan. Läskigt! Min bebis! Men det blir nog bra hoppas jag :)

Godnatt.

Inga kommentarer: