torsdag 22 juli 2010

kläder

Sommaren fortsätter och än har vi inte haft något regn. Eller jo, det droppade väl en tio minuter idag och i natt hade det regnat men det var inget jag märkte av och på natten gör det mig inget om det regnar lite så vi kanske kan få behålla någon grönska ute. Nu är det verkligen riktig sommar ute, till och med ogräset som alltid växer sig höga och fina börjar se ledsna ut ute i dikena runt i kring och gräset är mestadels brunt.
Att gräset är brunt tyder på en kanonsommar men lite trist är det att det ska stickas såfort man sätter sig ner, så ja, regn nattetid ett par ggr/vecka är ok. :)

Jag kan inte minnas om jag någonsinn varit med om en så här fin sommar. Det har verkligen varit sommar och jättevarmt sen innan midsommar nu om jag inte misstar mig.
Något svalare väder väntas tydligen men sen ska supervärmen komma igen. :)

I veckan som gått har jag bara haft nya kläder på mig. :)
Emma, en tjej som jag pluggade ihop med på barnskötarutbildningen och som jag började prata och umgås med påriktigt för ett år sen kanske har rensat ur sin garderob. Och inte på nå dåliga grejjer. Jättemycket jättefint och ALLT passade som handen i handsken. Endast för att hon nu inte kommer i kläderna efter sin graviditet. Tycker hon ska spara kläderna tills hon kommer i dom igen men det tyckte inte hon. Fina Emma, TACK!!! Du anar inte vad glad jag är över allt fint jag nu kan välja och vraka bland. :)

Vad har vi hittat på i veckan nu då? Det är ju redan torsdag. Hjälp vad veckorna rullar på!
I måndags hade vi lekparksdag tillsammans med Lilla-Maja, Klara och Marcia. Tjejerna har lekt och haft jätteroligt och jag uppskattar alltid Marcias sällskap och har således haft väldigt trevligt jag också. Gammelmormor och Tage kom äntligen hem från Ö-vik också så vi var där en sväng och önskade dom välkomna hem.
I tisdags hade vi tänkt åka och bada men då Lilla-Maja hade fått feber ställde vi in det och istället tog jag och tjejerna en prommenad till Eurostop med Johanna och Jonas. Då vi var tillbaka därifrån bänkade vi oss på trallen hos mormor och morfar. Majja och Kajsa badade en sväng och jag låg platt som en pannkaka och orkade knappt röra mig i solen. Skönt.
Igår, onsdag, mötte vi upp Marcia och tjejerna på Midgårdsbadet på förmiddagen. Majja var inte på sitt bästa humör och gnällde konstant vilket medförde att besöket där inte var lika trevligt som det hade kunat vara. Men efter att ha förflyttat oss till mormor och morfar återigen, ätit lite lunch, gnällt lite mer och fått en utskällning så började humöret vända och när Lilla-Maja kom för att bada i poolen känndes nog allt lite bättre igen ch tjejerna hade som vanligt roligt.
På kvällen då jag satt framflr datorn upptäckte jag att hjälp! Polarn och pyret hade ju startat sin 70% rea på onsdag morgon och jag hade missat detta. Ringde Marcia och vi bestämmde att vi hänger på låset på Polarn i Stinsen idag istället. Sagt och gjort. Lämnade Majja hos mormor, lånade bilen, spännde fast Kajsa, plockade upp Johanna och Jonas och sen full fart mot Häggvik. Mötte upp Marcia och sen shoppade vi. Underbara 70%! På allt jag köpte idag tjänade jag nästan 1500:- och jag betalade bara dryga 350:-. Undrar hur mkt butiken ändå tjänade på kläderna jag köpte, dom kär ju inte ha gått +-0. Vilka äckliga påslag dom faktiskt gör om man ska handla för ordinarie priser!
Lunchade på Burger King och gjorde ytterligare ett par butiker innan det var dags att bege sig hemmåt igen. Fick ett sms precis då vi satt oss i bilen om att KapAhl nu hade halva reapriset för alla med sms och då jag sett en windstopperfleece till Majja (som jag velat ha där men varit för snål för) så chansade vi på att den fanns kvar så att jag kunde köpa den och vilken tur jag hade, den fanns kvar! Blev även en pyjamas för 65:- istället för 179:-. Jackan kostade 100:- istället för 279:- :)
Aja, hem till mamma och pappa där mormor och majja lekte för fullt. Stoppade i tjejerna lite mellis och sen bytte vi barn. Jag lämnade kvar Kajsan och tog med mig Majjan för lite kvalitetstid i skogen. Vi plockade blåbär och vandrade runt lite. Spännande! :)
Hämtade Kajsan och sen åkte vi ner till centrum där vi mötte upp Mats.
Blev en kebabtallrik till middag, Nyttig dag det här... inte... men men... :)

Har sett på filmen Farsan nu ikväll och den var ganska rolig. fick skratta ett par gånger, tyckte den var löjlig ett par gånger och tyckte den var lite sorglig och gullig därimellan.

Nu ska jag sova. Vad morgondagen har att vänta vet jag inte än men det visar sig. Sol hoppas jag.

Godnatt.

Inga kommentarer: