fredag 16 juli 2010

tandläkaren

Jag som skulle uppdatera bloggen igår men när jag väl satt här tänkte jag att men näe, vad ska jag skriva vi har ju egentliogen inte gjort något idag. Men så fel jag hade!
Igpr klev vi upp tiiiidigt för vi hade ett besök att avklara redan klockan 7:45 på morgonen. Majja skulle på sitt första tandläkarbesök!
Lille tjejen har pratat lääänge om att hon vill gå till tandläkaren och en av hennes favoritböcker är Emma går till tandläkaren. Efter att Lilla-Maja varit där har tjatet och lekarna om tandläkaren bara blivit värre och i måndags vid frukostbordet sa hon "mamma ring tandläkaren nu, titta, varje tand håller på att ramla ut!" och så gapade hon stort. Det var bara o ringa och boka tid det :)

Vi kom tre minuter sent men det var ingen fara. Kom in på en gång och tandläkaren som var en ung tjej ställde lite frågor kring tandborstning. Sen bad hon Majja gapa så att dom kunde räkna hennes tänder o Majja gapade så stort att det nog gick att se vilken frukost det var som skvalpade runt i magen. 20 tänder, precis så det ska vara! Fint bett och fint borstade tänder! Tummen upp för oss och då allt såg så fint ut behöver vi inte komma tillbaka förrän om två år. Synd tycker Majja :)
Hon fick även provsitta stolen och åka upp o ner samt fylla på vattenglaset ett par gånger vilket hon tyckte var roligt.

Efter lunch sen åkte vi ner till Rosersbergsbadet tillsammans med familjen Nilsson/Cisternas. Dock avvek pappan i familjen ett tag.
Då tjejjerna leker som bäst hörs plötsligt ett iiihhh från dom bredvid oss och en orm kommer kringlnades!
Den sökte skugga och for in i deras väska först och sen när den blev utskakad så in under deras filt. Haha! Jag hade fått panik om det var hos oss så tur att det inte var det! Nu tryckte jag och Majja att det mest var spännande att titta på. Det var flörsta gången Majja såg en orm tror jag.
Hur som slutade det med att snoken slängdes upp i skogen.

I förrgår var vi hela familjen och vattnade hos gammelmormor och innan vi skulle gå därifrån ville Majja leka lite i deras lekpark vilket vi gjorde. Det var roligt ända tills Kajsa ramlade ner från klätterställningen och rullade hela vägen ner till backen igen. Nu är stackarn blåslagen och har en redig blåtira. Stackars. Nojjig som jag är har jag bett bvc titta på henne idag då hon bara skrek hela gårdagen men idag är hon visserligen precis som vanligt. Är säkerligen absolut inget fel på henne men känns ändå skönast att fåp höra det från någon som faktiskt vet.
Efter kollen där ska vi besöka någon strand tänkte jag, antagligen blir det sjudargårsdsbadet ett par timmar. Sen får vi se hur dagen ter sig. Vill få in en träff med Emma också men får se hur varmt det är. Är ingen höjdare att sitta i en sandlåda då det steker ute för barnens skull. Själv kan jag nog lapa sol också. :)

Nu ska här hängas tvätt.

Ha en bra dag!

föresten slutar internet att fungera så fort jag försöker lägga upp bilder här just nu. Vet intye vad det kan bero på så bilder kommer sen någon gång då det fungerar igen

3 kommentarer:

Jag sa...

så läskigt med en orm bland ens saker! och usch, vilket otäckt fall kajsa var med om då! tur det gick bra!

Lia sa...

Tack för idag, lika trevligt som alltid. Vi kommer sakna er både jag och Lorinne. Kommer nog ringa och kolla att allt är bra med er då och då från Norrlands gröna skogar. Såg att det var några grodor i texten vilket känns skönt för en annan. Bra att veta att det inte bara är en själv som snubblar över tangenterna ibland ;-)

Baloo sa...

Jag skulle också behöva gå till tandläkaren, men jag är inte lika entusiastik som duktiga Majjan :) Läskigt med Kajsan, men tur i oturen! Hoppas hon är på sitt vanliga solskenshumör nu igen! kram