söndag 1 augusti 2010

flyga drake

Missade ju att skriva igår att då vi skulle kliva på tåget så gick vi förbi en öppen dörr där en konduktör satt. Inte längst fram i tåget utan i mitten så vad han gjorde vet jag inte riktigt men han bjöd in oss så att vi (eller barnen snarare) kunde få se hur det är och ser ut där konduktörerna sitter. Spännande! Massor av knappar :)


Idag har vi inte gjort så mycket. Gick till dagisgården för att leka lite och upptäcka saker så att allt inte ska kännas så nytt för tjejerna sen. Ett stort träd hade rasat och låg över halva gården på framsidan sådär kunde vi inte vara men vi gungade, gick balansgång och sprang runt lite innan vi förflyttade oss till sätunaparken istället. Majja gungade en del och Kajsa gick massor på gräset :) Hon satt även och grävde i sanden en del. Något hon aldrig verkar tröttna på :)
Efter ett tag kännde vi att en glass skulle sitta fint så gick ner till Ica Sätuna och inhandlade och smällde i oss detta innan vi återigen gick tillbaka till parken. Denna gången tog vi med oss en drake.
Kajsa sov gott i vagnen och jag satt på en bänk bredvid och såsade medan Majja sprang för glatta livet och Mats gjorde sitt yttersta för att få upp draken utan att flyga. Det gick inte så bra. Majja fick dock upp draken hyffsat en gång och såg jätteförvånad och glad ut. Men efter at Kajsa vaknat och var mycket förundrar över vad pappa och Majja höll på med förflyttade vi oss till gräsmattan och sen tog jag på mig springrollen med draken. Och tro´t om du vill men draken kom upp och jag sprang o sprang o sprang tills jag var helt slut :)

Dagen avslutades med ett födelsedagskalas för barnens mormor som idag fyller 52år. Hipp hipp hurra för henne!!

Imorrn avslutar mamma och pappa sin semester. Och snart börjar vår verklighet också :(
Pappa har haft översvämning på sitt jobb så hur mkt han kan jobba med det han egentligen ska är frågan men vi får väl hoppas på att allt löser sig snabbt och kan återgå till det normala.

Nu väntar sängen o imorrn väntar tydligen en dag med regn, vad ska vi då hitta på? trååååk. Men men, det kan väl vara trevligt att göra geggamojja och hoppa i vattenpölar då och då också, på tisdag hoppas vi på solsken och värme igen. Jag har ju inte hunnit med att använda klart mina sommarklänningar och bikinisar än så sommaren och värmen kan absolut inte ta slut redan! :)

Godnatt

Inga kommentarer: