onsdag 4 augusti 2010

Majja och Maja

Imorse hade jag en arbetsintervju som väntade i Knivsta halv tio. Marcia med tjejer var väldigt snälla och hade lovat att passa barnen. Dom som inte ens brukar vara vakna vid tiden jag skulle åka hade nu klivit upp och stod redo att ta emot tjejerna. TACK!
Majja var så söt imorse då jag började förbereda henne på att jag skulle lämna henne där en stund. Hon skyndade sig ur sängen och började "mamma, då måste vi ta med hunden och nallen, min tandborste och den rosa handduken... jag ska sova hos Lilla-Maja och då behöver jag det här! Va bra mamma, glöm inte tandborsten så tandtrollen inte kommer! Kom så skyndar vi oss!" :) Lilla älsklingen! Hon vill såå gärna sova över men tror inte hon skulle vara tuff nog då det völ kommer till kritan så vi väntar nog lite med det :)
Trodde att det skulle bli jobbigt för Kajsa att bli lämnad men det hade gått jättebra! Hon hade varit fullt sysselsatt av Klara och av alla leksaker som inte finns hemma och Majja och Maja hade som vanligt stängt in sig på Lilla-Majas rum och lekt fint där uppe förutom ett litet gräl hurvida det var lördag eller tisdag idag. Marcia hade dock inte lagt sig i och det hade slutat med att dom enats om något och sen fortsatt lekt fint. Skönt! :)

Tror att intervjun gick bra men då tjänsten bara var på 50% finns det en del frågetecken kvar om jag nu skulle få tjänsten. Att jag inte kan ta öppningar ställde nog till det lite för mig men vi får se.
Var tillbaka hemma hos Marcia vid halv elva eller nått sånt. Tjejerna och Hugo som också kommit förbi lekte fint och när det var dags för lunch och vi tänkt ta oss hem för att äta bröt båda Majjorna ihop totalt och tårarna bara sprutade. Slutade med att vi stannade kvar och blev bjudna på god lunch där.
fter lunchen hoppade vi in i Marcias bil som tog henne och mig med tjejer till Stinsen där hon hade som mål att hitta en slips och jag hade som mål att fördriva tiden och aknske hitta något ytterligare på rean. Visade sig att Lindex startat med halva reapriset. Det var dock väldigt utplockat men jag köpte ett par byxor till Majja, en body till Kajsa, 2par strumpor och en tröja till mig. Sen bidde det ett par fula tofflor på Stadium till Majja men dom verkar väldigt varma så tror det är ett bra köp ändå. :)

Då vi kom till Märsta igen sa vi hej då och tog oss sen hemmåt. Lyckades lura med mig Mats upp till eurostop för att även där kika på Lindex men det var väldigt tomt där med. Avslutade dagen med en middag på mcdonalds. Kan vara gott ibland det också.

Godnatt.

1 kommentar:

Helena sa...

Spännande med arbetsintervju! Hoppas du får jobbet *håller tummarna*.
Skönt att det går bra att lämna bort barnen en stund, kan vara praktiskt vid vissa tillfällen.