söndag 19 september 2010

Rösta

Idag var det dags att rösta.
Vi har varit iväg och gjort vår plikt och nu står valvakan på på tv´n i bakgrunden. Supertråkigt men lite spännande ändå.
Jag tycker politik är farligt tråkigt och är inte alls insatt egentligen. Har kollat runt lite grann för att bilda mig en liten uppfattning om vart min röst skulle gå iaf och så får det vara. Det enda jag helt säkert visste innan var att jag absolut INTE skulle ge minsta lilla röst åt Sverigedemokraterna. Förstår inte hur man kan ge dom sin röst! Vad skulle dom göra för nytta? Absolut ingen. Hoppas verkligen INTE att dom kommer in i riksdagen.
Men det är min åsikt. Vad är din?

Annars i helgen har inte så mkt hänt. Idag tog vi en tur till Väsby centrum med Johanna och Jonas, jag reklamerade mina stövlar och det var väl den nyttan jag gjorde där. Köpa nya stövlar gick ju inte då dom inte ens hade några på stadium!
Väl hemma igen var vi ute och lekte vid nätet. Hade tänkt gå o leka i skogen men tjejerna placerade sig vid nätet och hade ingen lust att förflytta sig så då fick det bli så.
Majja lärde sig någe nytt, att göra kullerbyttor i nätet. Hon hänger sig över ett av repen och faller sen över. Min lilla prinsessa blir stor och snart är det henne jag inte vågar titta på då hon hänger knäveck 3meter upp i luften o samtidigt fixar en frisyr. Läskigt!
Har tagit mig två veckor på jobbet att våga titta på klätterställningen. Har varit säker på att hälften av alla som klättrar där ska ramla ner o bryta nacken eller nå annat hemskt men dom har en ruskig koll barnen fast det inte alls ser så ut.
Kajsa ska göra precis likadant som syster sin men det var inte så lätt som hon trodde då hon både var kortare och inte alls har samma motorik som syster sin. Hon gjorde ett försök på egen hand som inte gick så bra och sen gjorde hon ett försök med min hjälp men det var läskigt o efter det gav hon upp och började gräva i sanden istället. Gjorde ett par glada rop efter syster sin och lyckades rätt snabbt få henne med i leken.
Dom lekte jättefint tillsammans ett bra tag och Mats o jag kunde bara sitta bredvid och titta på egentligen. Sötungar.

Jobb imorrn igen och jag har verkligen inte hunnit vara ledig klart men men. Har inte så mkt att välja på så hoppas istället att veckan går fort :)


Kom ihåg, har man rätt att rösta SKA man rösta. vare sig man röstar blankt eller på nå annat. Det finns bara 1 (ett) undantag o det är om man tänkt rösta på SD då kan man lika gärna stanna hemma.

Hörde på nyhetsmorgon imorse att på valdagen för fyra år sen var det 21 grader ute. Idag har vi haft 11. Usch, hösten är verkligen tidig iår!

Inga kommentarer: