torsdag 23 september 2010

svammel

Veckan har gått fort! Har inte hunnit med så jättemycket.
Jobbat jobbat o jobbat. Är lite jobbigt att ställa om sig från att ha varit hemma och haft ett socialt liv där vi kunnat göra lite vad dagen erbjudit till att nu behöva ställa klockan, passa tider, jobba, hämta på dagis, ha trötta barn som man stoppar i mat och sen lägger såfort man kommer innanför dörren. o när helgen kommer hinner man ju inte ens en bråkdel av vad man vill.
Tror jag är bäst på o vara mammaledig ja :)
Näe, jag tycker det är roligt att jobba. Det är skoj att ha kommit ut och få lite distans till hemmalivet men jag saknar verkligen tjejerna och jag saknar att inte kunna göra vad som faller mig in. Får ta igen det sen när jag blir pensionär... usch vad hemskt det lät.
Jag jobbar med en skräckblandad förtjusning kanske man kan säga? Tiden går FORT då jag jobbar och jag har det roligt samtidigt som jag saknar hemmalivet.
Nej nog dravlat om det. Kan ju bli hur knasigt som helt det här.

Man borde få en startsträcka där man får betalt för heltid men bara behöver jobba halvtid o bestämma tiderna själv ett år efter att man varit mammaledig. Vilken toppen idé! :)

Tjejerna, framförallt Majja har börjat hosta nå hemskt så nu går jag bara o väntar på att behöva vabba för första gången denna termin. Usch sjuklingar e inge roligt att ha.

Nej nui avslutar jag häro hoppas kunna skriva nå roligare nästa gång med lite vettigare innehåll.

Vilket underbart väder vi haft ett par dagar föresten! Har gått från att ha haft vantar, fleece under jacka och hutter till att ha prommenerat i bara linne idag. Härligt. Hoppas det håller i sig trots att det är höstdagjämning idag.

Godnatt

1 kommentar:

Jag sa...

ja, värmen idag var underbar! nästan lite vår i luften, ja rent av sommarkväll i luften nu i em. =)
tycker oxå om mitt jobb, men tycker livet känns bra meningslöst om man inte får mer än nån enstaka timme med barnen på sen em/kväll....nu jobbar jag tack och lov inte heltid alltid, men det är heller inget jag vill eller måste i dagsläget, så jag är lyckligt lottad! kram