fredag 24 september 2010

vabba

Fick återigen åka med Jenny imorse till jobbet. Återigen TACK! Det underlättar någe enormt att folk ikring mig är så snälla. :)

Satt o pratade lite i bilen om hur det är att ha börjat jobba. Jag tycker, som jag skrev igår, att det är jätteroligt att jobba igen men det är jättejobbigt samtidigt. Jag har gått hemma så pass länge att det inte skulle vara helt fel med en startsträcka.
Kom in på sjukdomar efter ett tag och jag sa att jag nog tänkte vabba på måndag just bara för att få bort Majjas elaka hosta innan det bryter ut till nå mer. Då skulle hon ju få lör,sön, mån o tis hemma eftersom jag är ledig på tisdagar.

Kom till jobbet och det fattades massa folk, förmidagen gick dock på och dagen var trevlig. Blev riktigt irriterad då vi gick ut på första rasten o det var kallt ute trots att vädret lovat 20grader under dagen. Jag hade ju ingen tjockare tröja med mig utan enbart en tunn kofta o ett linne under jackan. Aja, jag överlevde, mkt tack vare att jag hade en kvarts rast mitt i rasten :)
På lunchrasten började vi sen disskutera dagen stängning och vi kom smått förfärade fram till att det inte fanns någon som skulle stänga! o Ingen kunde egentligen stänga heller då andra planer redan var inbokade efter jobbet. Det hela slutade iaf med att Ida jobbade över ytterligare och tog stängningen.
Precis då allt är klappat o klart angående eftermiddagen/kvällen och vi börjar disskutera nästa veckas frånvaro bland personal och att det finns massor av frågetecken hela veckan o jag preciiis sagt att jag struntar i att vabba på måndag så ringer min mobil. Det är från dagis. Majja hostar massor och har fått feber. Jaha, var bara o packa ihop mina grejjer o önska de få som fanns kvar lycka till under dagen.
Ringde Johanna som egentligen skulle sluta fyra o kollade hur det såg ut för henne. Jonas var hemma med mormor och var sjuk så hon hade precis tänkt åka hem för att avlösa henne då dom hade så lite barn idag på hennes förskola. Vilken lyckträff i elendet. Fick alltså skjuts hem också och kunde påså vis hämta hem mina hjärtan bra mkt tidigare än om jag hade behövt ta tåget. TACK du fina.
Majja var lite gnällig men hyffsat pigg. Hon var varm men ändå ok. Satt o gungade då jag kom.
Vi gick ner till centrum o köpte på oss lite alvedon och mellanmål och sen gick vi hemmåt. Fick i henne lite mat och sen har vi myst i soffan under kvällen o tillsist blev det en tidig kväll i säng för tjejerna. Hoppas att hon är feberfri imorrn så att man kan göra någonting i helgen men under lugna förhållanden.

Kajsa hade haft en ok dag på dagis, inte bra o inte dålig. Känns sådär det också, vill ju att allt ska ha vänt o att hon ska komma på hur roligt det faktiskt är på förskolan. Hon tycker tydligen väldigt mycket om samlingen iaf och det förvånar mig visserligen inte. Är glad över att hon har så engagerade pedagoger. Dom har det nog inte lätt nu med alla nya barn som mest bara gråter om vartannat dagarna i ända.
Majja har fina pedagoger hon också, dom är engagerade i barnen och det är skönt att höra att då Majja berättar om sin dag om att hon har snälla fröknar och att nästan alla barn är snälla. Det är skönt att se att pedagogerna är så pass engagerade att barnen får kramar både då dom kommer och då dom går. Är nog väldigt viktigt i stadiet att bli sedd.

Blir strax sängen för mig med snart. Trött som få och räknar med en tiiidig morgon imorrn igen.

Godnatt.

1 kommentar:

Baloo sa...

Vädret blev verkligen inte som jag tänkt heller, men det blev hyffsat till ja va ute på lunchrasten iaf :) nog är det skoj att jobba alltid, men skulle va hur skönt som helst att gå hemma också! Hoppas Majjan kryar på sig!