lördag 23 oktober 2010

Loppisfynd!

Under några lördagar har dom haft garageloppis uppe på Eurostop och jag har fått för mig att det var sista gången idag. Bestämmde oss för att åka dit o kika bara för skojs skull.
Känndes som om det var en bra idé! :)
Träffade på Johanna, Jonas och Johannas mamma Karin som var där. Dom hade lyckats fynda en del och det gjorde jag också!
Hittade en jättefin softshelljacka till Majja för hela 20:- ett lucialinne med band för 15:- en Brio bultbräda för 10:- en pippitröja med tillhörande byxor (ej kommit överfund med om det är en pyjamas eller ej) för 20:- och en dress Majja ska få ha på sig på dagis Halloweenfest på onsdag för hela 10:-. Hade inte tänkt köpa någon läskig dräkt som hon kommer ha då och aldrig mer o då det är själva utklädandet som är roligt så hade jag tänkt att klä ut henne till Pippi Långstrump som hon tyckte lät toppen. Men så hittade vi nu då denan dressen, som egentligen är en pyjamas som hon kommer få ha på sig. Och hon ser verkligen fram emot onsdag o få klä ut sig så det blir nog jättebra. Gullungen.

Var också ute efter ett par galonvantar till Majja då det fanns önskemål om sådanna från dagis. Och jag litar helt på dom. Vill ju inte att hon ska leka, bli pissblöt om händerna o sen bara frysa. Har bara tyckt att det är klumpiga vantar som inte sitter uppe på handen som dom ska osv osv men så var vi in på Lindex. Där hade dom bara galonvantar i strl 5-6år. Alldeles förstort. Frågade en tjej som jobbade i butiken om det var allt dom hade. Hon svarade att så var det ju tyvärr men att Fix hade ett par vantar i år som var helt vattentäta, tjocka och varma o ändå andades. Såg ut som vilka vintervantar som helst o Majja tyckte jättemycket om dom redan från början så sådanna blev det. Sen köpte vi även ett par nya mokasiner till Kajsa och ett par svarta mjukisbyxor till Majja då det var ta 3 betala för 2 på hela barnavdelningen på både Lindex och KapAhl nu. Perfekt ju. Synd bara att jag inte kom på att det var något annat jag verkligen behövde också. Men får väl ta en till tripp dit i dagarna ;)

Lunchade gjorde vi återigen på mcdonalds o två nya barnböcker finns nu i vår ägo. Lilla Anna och långa farbrorn och någon annan Pappa och Pelé eller ngt sådant.

Imorrn har vi inga direkta planer o kikar man på vädret verkar det ska regna hela dagen :/
Får se vad vi hittar på.

Nu väntar sängen.
Får se när tjejerna vaknar imorrn. Igår önskad ejag mig sovmorgon till idag men icke. Kvart i sex ville Kajsa ha sin mamma vaken och pigg imorse. Snark!

Godnatt

Inga kommentarer: