söndag 7 november 2010

lugn helg

I helgen har vi inte gjort sådär jättemycket alls men det har varit skönt. I fredagskväll fick jag trevligt prommenadsällskap, i lördags följde jag och tjejerna med mamma och pappa till Barkarby där jag köpte ett par GoreTex skor på stadium, lunchade på Ikea, hem, fick trevligt prommenadsällskap av Helena på kvällen vilket var jättemysigt. Längesen jag skrattade så mycket åt bara en massa skitsnack. :)
Idag har vi inte gjort någonting. Jo en prommenad hanns med idag också visst... skönt i den fina höstsolen.

Kajsa är fortfarande inte riktigt pigg, vet inte vad det är men någonting är det. Febern är borta men hon sover MYCKET och är jättegrinig. Kan leka som vanligt och sen bara vara helt otröstlig nästa sekund, klänig och jag vet inte vad. Jag hoppas att det bara är tänder som är på G så att hon inte har någon läskig infektion någonstans.
Tjejerna leker jättefint allt som oftast men nu kan dom bråka på riktigt också. Kajsa har kommit på att hon kan slå på Majja eller dra henne i håret och Majja är väldigt tacksam att göra detta på om man vill ha en reaktion. O hon är väldigt duktig på att provocera Kajsa också o ge sin lillasyster massa tjuvnyp. Men som sagt, allt som oftast leker dom jättebra ihop o det är så härligt att kunna sitta och titta på dom lite i smyg då dom leker o bara hörahur båda två bara bubblar av skratt.
Nu ikväll framför Bolibompa låg Majja ner i soffan varpå Kajsa kryer upp nära nära och tar Majjas hand sen sitter dom o håller hand en stund för att se övergå till att kramas och ge varandra en puss. Gullungar! Jag älskar er!

Ny vecka imorgon o jobb igen. Ska börja på Lilla hemvisten vilket ska bli spännande. :)

Sitter på youtube o lyssnar på sånger ur Astrid Lindgrens filmer. Hon var fantastisk den kvinnan.
Tänk att hennes filmer och sagor har varit precis lika trollbindande för mig då jag var liten som de är för Majja nu.
Otroligt.

Godnatt

Inga kommentarer: