söndag 14 november 2010

Pippi Långstrumpar

Veckan som gått har gått... fort. Lite har vi hunni med o göra men ändå har det så gott som bara varit vardag.
Lämnade Kajsa med viss tveksamhet till dagis i måndags då jag fortfarande inte tyckte hon var helt pigg men dagen och dagarna därefter har gått bra så vet inte vad det var som spökade hos fröken förra helgen.

Jag har jobbat i vanlig ordning. Nu är mitt vikariat inne på stora-hemvisten slut och jag har börjat jobba inne på lilla-hemvisten. Det är lite skillnad att jobba med stora och små barn men det är roligt båda två. Jobbigast om dagarna nu är helt klart på och avklädning. Först ska alla barn på hela förskolan ut på morgonen för att sen ett par timmar senare komma in igen (givetsvis ska det vara så men för den sakens skull är det inte ett mindre jobbigt moment nu med alla kläder) Direkt efter lunchen ska sen alla barn på lillahemvisten + x antal från stora hemvisten sova och detta gör dom ute i vagnar. På med alla kläder igen. Bädda med åkpåsar, filtar, nallar, nappar osv osv. Hålla reda på vems som är vems osv. sen stå ute och vagga alla vagnar och passa alla barn medan dom sover (vilket jag än så länge har uppskattat att göra faktiskt. Tycker det är skönt att stå ute o få lite frisk luft sådär efter lunch då man annars mest e trött.) sen när dom vaknar 1,5 timme senare så ska alla kläder av igen och alla prytlar ner i rätt låda. Pust!
men men när vintern är över och man bara behöver ett par skor och en tunn jacka blir det nog lättare!

I onsdags åkte min mamma, pappa, syster och mormor på solresa till GranCanaria. Jag är inte ett dugg avudsjuk. INTE ETT DUGG!!! ;) haha
men jag blev hur som helst med bil så direkt efter att jag hämtat tjejerna i torsdags åkte vi upp till simhallen o badade. Var mysigt men jag insåg att detta måste vi göra myyyyycket oftare. En simskolefröken (fd just nu) kan inte ha vattenrädda barn. Eller vattenrädda är dom inte men dom tyckte själva simhallen var lite läskig. Massor med folk, o grus på botten som tydligen var extremt läskigt. Men vi hade det mysigt och båda tjejerna uppskattade besöket där.
Slutade tidigt i fredags o då åkte vi upp till Eurostop. Tänkte se om jag hade turen att hitta nå jeans på rea men icke. Däremot hittade jag ett par till ordinarie pris. Sen gick vi in på KapAhl o där hade dom halva reapriset! Kom ut med ett par fodrade byxor (60:-) och en Mimmipigg tjocktröja (20:-) till Majja o en bh (35:-) till mig själv. Sån rea gillar jag, Vidare in på Maxi sålde dom ut gympadojjor för barn för 49:- så köpte ett par Hello Kitty till Majja som jag hoppas hon kan ha i vår sen. 2cm stora var dom. Det borde fungera va?

I lördags var det dags för knytte igen. Alltid lika roligt och uppskattat av min stora prinsessa.
Denna gången var även den lilla med och också hon tyckte det var spännande.
Efter knytte åkte vi på barnmässa i Uppsala. Blev besviken över det höga inträddet och de faktiskt höga
mässpriserna dom hade. Men fyndade lite grann hos de privatpersoner som stod där och sålde sina begagnade kläder och leksaker.

Idag är det farsdag. Min pappa fick sig ett telefonsamtal. Mats pappa lika så och Mats fick sig ett par fint målade teckningar och en pizza lunch.

Här kommer ett par biler på de sötaste Pippi Långstrumparna någonsinn.



"Här kommer Pippi Långstrump tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa. Här kommer Pippi Långstrump ja här kommer faktiskt jag!"



2 kommentarer:

Baloo sa...

verkligen de sötaste Pippisarna som finns :) visst är det härligt med "bara" vanlig vardag också! Ny arbetsvecka på G nu, men står inte på förrän det är helg igen... var tar tiden vägen. Om vädret är okej kanske vi kan hinna ta någon promenad nästa helg. kram

Lia sa...

Lustigt, jag och Lorinne ska börja bada på torsdagar... kanske kan sammanstråla någon gång :-) Vi saknar er!