måndag 13 december 2010

30 dagar Dag 02 – Min dag

Dag 02 - Min dag


Lämnade tjejerna på förskolan vid kvart över sju imorse då jag började jobba en kvart senare.
Gick smidigt och båda var upprymda över att det var Lucia. Mycket spännande att få gå till dagis med ett rött band runt midjan och luciakrona/glitter på huvudet :)
Vidare på mitt jobb började jag dagen med frukost innan det var dags att få på alla barn kläder så att dom kunde få komma ut och leka lite.
Vi övade inför lucia uppträdanet och gick sen in. Dagen flöt på snabbt och innan jag visste ordet av var det dags för mig att smita tidigare för att hinna till Tallholma där tjejernas luciatåg skulle börja vid tre. Mamma, mormor och min syster kom också och kikade.
Tjejerna var så söta, ja alla barn var söta men jag fokuserade på mina prinsessor :) dom sjöng fint och stod stilla bland alla andra barn, Jag som trodde att ialla fall Kajsa skulle bli ledsen och vilja komma till mig då hon såg mig men hon stod så fint bland sina kompisar. :)
Var in och hämtade upp Kajsa och sen gick vi till Lönnen och fikade på lussebullar och pepparkakor som barnen bakat. Gott och trevligt. Lite väl mycket folk kanske men det är ju så det är.

När vi lämnade förskolan tog vi en prommenad ner till centrum, hade sett en klänning på Zap som jag kärat ner mig i och som jag ville prova. Tyvärr var klänningen i strl S alldeles förstor (!) och XS fanns ju givetvis inte :( men men nu slipper jag gå och tänka på den iaf.

Hem, åt middag, tittade på bolibompa och julkalendern, vilken i år faktiskt är bra. Var många år sen det gick en julkalender jag tycker det går att titta på. Förra året var ju helt värdelös!

Nattade tjejerna därefter och sen har jag tagit en varm dusch (så jag slipper det tiiiidigt imorgon bitti. Börjar jobba 6:45!), suttit lite framför datorn och tittat lite på Svenska hjältar på fyran. Tur det finns människor som vågar ingripa i de mest läskiga situationer! Hoppas jags kulle våga det också så man inte bara står där helt handfallen om något skulle hända...

Nu har reklamen i Svenska Hollywoodfruar precis tagir slut och jag ska bänka mig framför Maria Montazami igen. :)
Sen väntar sängen!

Godnatt!


1 kommentar:

Baloo sa...

Hallman ska jobba en vecka på SeaWind (går mellan Sthlm-Nådendal) och sen en del i Värtahamnen. Baloo kommer få va hos sin farfar snart igen, men den här veckan kan han inte vara där då Olga (Sannas hund) har valpar hos dem och Baloo bör inte vara där första veckan. Så har varit lite pyssel med hundvakt den här veckan, men de har löst sig :) tyvärr är min hund alldeles för bortskämd för att klara sig själv :/ klart att han klarar en stund, men inte en hel dag. Jag gillar också årets julkalender! Ska titta nu... ha de fint!