söndag 12 december 2010

30 dagar - dag1 Om mig

Dag 01 - Om mig

jaha, ska jög försöka mig på att starta den här listan nu då?
Tycker det är svårt!
Hur mycket eller lite ska man skriva? Skulle ju kunna dra huuur mycket som helst om allt från när o var jag föddes, dagmammor och skolor jag gått i aktiviteter jag syssat med, vänner jag haft/har, jobb jag haft/har osv osv osv...

men tror jag fattar mig KORT såhär första inlägget o allt...

Jag heter Linda Ingrid Anna Palm. Född 28april 1983 och är därmed 27år gammal.
Bor gör jag i Märsta och trivs bra! Har inte alls den där längtan härifrån som många som vuxit upp här verkar ha.
Tycker det ligger bra, nära Arlanda om man skulle ha lyxen att få åka på semester och nära både Stockholm och Uppsala.

Har två underbara barn, Majja och Kajsa. Majja föddes en sommardag 2007. 18 juni näramre bestämmt. 18:49, 3070gr lätt och 49cm lång.
Kajsa var beräknad att födas på min födelsedag men kom ut 14 dagar tidigare den 14april kl 18:02 3160gr lätt och 49cm lång.

Jobbar gör jag just nu med barn på en förskola. Trivs bra och tycker det är roligt.
Tidigare har jag blandannat jobbat som simskolelärare och parkarbetare. Fick jag välja skulle jag nog jobba som parkarbetare året runt.
Härligt o få vara ute jämt, träffa massa roliga människor och få jobba med kroppen! Synd bara att det ska vara så svårt att få jobb här i kommunen.
Vad jag ska göra när jag blir stor vet jag inte. Det visar sig. :)

Skulle Camilla beskriva mig så skulle hon säga att jag har en förmåga att se allt positivt. Att jag kan vända det mesta till något bra.
Låter bra tycker jag och försöker köra på den linjen.

Tycker om att träffa nya människor och har oftast inte svårt att ta kontakt trots att jag är mer åt den tystlåtna typen. Bussen har visat sig vara ett ypperligt ställe att lära känna nya människor ;)
Annars har jag inte någon jättestor umgängeskrets men dom jag är umgås med är toppen och jag är glad för varenda en av dom.

Lever för det mesta i nuet och planerar inte sådär jättemycket, Kanske för dagen men inte så mycket mer än så.
Tycker oftast att jag har viktigare saker för mig än o städa... vilket min mamma har svårt att förstå... men men :)

Älskar sommaren men njuter just nu av riktigt fina vinterdagar. Imorrn är det Lucia och jag ser fram emot att ha den vit. Hoppas snön ligger kvar över jul och nyår också!

Är glad över min familj och anser att jag har den bästa...

Nu får presentationen var över, jag ska gå och sova.
Upp tidigt imorrn och på eftermiddagen väntar först luciafirande på mitt jobb och sen på tjejernas förskola. Mys.

Godnatt,

1 kommentar:

Baloo sa...

Vad roligt att följa dig här på listan :) Visst blev det en härlig luciadag! Nu ska jag titta på julkalendern, mina lugna mornar framför julkalendern är nu mer förstörda då matte börjat jobba (vilket iofs är kul för honom!) och jag måste ta ansvar för den lilla bruna på morgonen. Må gott! kram