lördag 18 december 2010

30 dagar - Dag 05 – Vad är kärlek?

Vad är kärlek?
Vilken svår fråga... men samtidigt så lätt...

Man kan ju vara kär i så mycket... hur många gånger har man inte gått o rotat runt bland kläder i en butik och blivit rent av kär i ett plagg? Hände mig senast i veckan. Var in på Zap och kärade ner mig i en klänning som jag sen fick ge upp snabbt då till och med strl S var påtok för stor.
Har varit kär i pojkvänner vilket resulterat i att man vill spendera varenda sekund med den människan...
En av dessa gav mig världens finaste barn och det var när jag fick graviditetsbeskedet jag kännde den där första känslan av kärlek som var lite störra än någon annan kärlek jag tidigare kännt. När jag sen fick upp MIN bebis på bröstet efter nio månader i magen och en förlossning DÅ bleknade allt annat vad jag tidigare trott varit kärlek.
Kärleken till sina barn överträffar ALLT. Det finns ingen större känsla. Innan man fått barn tror man gärna att man älskar någon eller något oändligt mycket men det är verkligen så, kärleken till barnen överstiger ALLT. Den är verkligen villkorslös.

Och kan man tänka sig att göra precis ALLT för en annan människa och helt på allvar veta att just den personen/personerna är meninge med livet är det väl allt kärlek?

Inga kommentarer: