lördag 18 december 2010

bröllop på G

Tänkte jag ju kunde skriva ett "vanligt" inlägg också...

veckan som gått har varit okej, har varit mycket på jobbet och efter i torsdags då vi var så gott som fulltaliga med barn men med en stor personalbrist var vi alla helt slut.
Fredagen var betydligt lugnare som tur var.
På kvällen lämnade jag tjejerna hemma och tog mig sen till Helena för lite kvalitetstid och julgodis bak :)
E jätteglad över att vi börjat umgås "påriktigt" igen, har verkligen trevligt i hennes sällskap o har inga problem med att vara mig själv helt och hållet :)
Helena fixade ihop fudge och chokladdoppade pepparkakor (vilket jag tycker låter helskummt, men ska faktiskt prova jag med...)
jag rörde ihop lite chokladknäck och rocky road.
Gott gott... men mindre nyttigt... får leva på frukt fram till nästa jul sen :)

Idag åkte jag, tjejerna och Mats upp till Eurostop en vända. Skulle inhandla en julklapp till en av tjejernas kusin samt köpa pepparkaksdeg inför kvällens bakning.
Var in en sväng på H&M också o kom därifrån med en tjusig klänning. Trevligt trevligt :)
Då vi kom hemmåt igen gick vi o hämtade pulkorna sen tog vi oss till backen och åkte lite. Kajsa tyckte det var jätteroligt och vill eåka igen o igen o igen :) var första gången för henne denna viner, har faktiskt inte haft tid att åka i backen förrän idag! skämms! men hon har ju åkt pulka som jag dragit... men ändå...
Majja tyckte också det var jätteroligt och utmanade sig själv hela tiden genom att gå högre o högre upp för backen :)
Gullungar!

Då vi var färdigåkta sa vi hejdå till Mats som skulle på julbord med jobbet och vi andra lagade lite middag och väntade in Marcia med tjejer. Pepparkaksbak väntade. Tjejerna tyckte alla det var jätteroligt och det bästa var nog när vi väl fikade efteråt ror jag. :)
Majja och Maja var glada över att få umgås annat än på dagis igen och satt nära nära hela tiden.

I sommar blir det bröllop föresten!
Majja, Maja och Lorinne ska gifta sig!
Majja ska ha på sig en snövitklänning och så vi få stå där nere och titta på när dom gifter sig o när det är klart har dom ställt ut stegar som vi kan få klättra upp på sen för att se bättre...
vad som menas med just det vet jag inte men Majja är helt inne i sin förklaring så hon har säkert någon bra inre bild framför sig :)
älskade barn, hon blir så stor!

Inga kommentarer: