fredag 3 december 2010

skridskor

Idag hade tjejernas förskola studiedag och dom var med andra ord hemma.
Min plan var att åka in till stan o då det mesta är trevligare att göra tillsammans med någon så ringde vi till Lillian och Lorinne o tyckte att dom kunde följa med oss. Det kunde och ville dom så vi möttes upp strax efter tio och tog oss till stan. Väl där var det snart lunchdax som vi intog på McDonalds därefter strosade vi runt lite. Det började toksnöa, stora flingor i massor och det var så mysigt! Barnen som fick snön i ansiktet var inte lika förtjusta men aa det var riktigt mysväder. När vi gick där längs drottninggatan sitter plötsligt min favvo gatumusikant där och sjunger. Dave Stewart har jag nu lyckats googla fram att han heter. Han sjunger farligt bra och jag skulle lätt kunna stå och lyssna på honom ett bra tag. Dumt nog så tyckte jag att hans skivor var lite väl dyra så jags truntade i att köpa dom o youtube klippen var inte så mkt att hänga i julgranen direkt. Men men :)

Tog oss vidare till gallerian där jag ville kika på MQ och Esprit men inte hittade jag något där inte.
Sen gick vi till kungsträdgården. Vi skulle låta tjejerna åka skridskor!
Insåg snabbt tat jag ju inte kunde släppa ut Majja helt ensamm på ett par skridskor då hon skulle åka för första gången i sitt liv så jag sprang ner till uthyrningsbåset där en trevlig kille stod.
Att hyra ett par skridskor skulle kosta 50:-/vuxen och det var vad jag hade i kontanter. Kännde dock att jag kan ha nytta av dom senare sen så frågade killen lite med glimten i ögat om han inte kunde låna mig ett par skridskor om jag flörtade lite med honom. Han skrattade lite och sa att han köpte det rakt av o sen fick jag låna ett par. Trevligt trevligt :)
Jag har inte åkt skridskor på år o dar. Högstadiet senast tror jag.
Kännde mig som bambi på hal is o både jag och Lillian fick oss ett ordentligt gott skratt åt hur jag bar mig åt. Men jag artade mig snabbt och tog med mig Majja ut på isen. Spännande och roligt tyckte hon!
Vi bytte av med Lillian o Lorinne som var riktigt duktiga o roade Kajsa lite på sidan av isen. Hon är för liten än o jag är alldeles för mycket bambi för o våga ha henne i famnen o åka.
Åkte ett par vändor till innan klockan hade sprungit iväg ordentligt o det var dags att bege sig hemmåt.

i Helgen väntar gamla stans julmarknad. Mysigt.

kort på skridskoåkandet finns, ska se om jag får upp det imorrn eller ikväll kanske? :)

1 kommentar:

Baloo sa...

Det där lät ju som en riktigt trevlig dag! Själv har man haft en skön dag på jobbet, men ska bli riktigt härligt med helg igen! Var tar veckorna vägen!? Snart väntar 2½ vecka jullov :) Hoppas ni får en härlig dag i Gamla stan! kram