onsdag 30 mars 2011

jätteduktiga barn

Ytterligare en vecka av sjukdom. Imorgon är det en vecka sen dom ringde hem mig från Tallholma för att Kajsa spytt under vilan. Nu är hon visserligen frisk som tur är men storskrutt har feber och hemsk hosta. Blir vab resten av veckan o sen hoppas jag verkligen att vi är fit for fight på måndag o sen slipper allt vad sjukdomar och skit heter!!

Nu till något roligare.

Kajsa drygt 23 månader kan räkna helt felfritt till tio :)
Låter så gulligt! een-tvouå-tee-fija-bem-ex-uu-åtta-nie-tie!

Dessutom har hon både igår och idag kissat på pottan samt sagt till om att hon vill bajsa på pottan också! :) Som belöning för att hon är så duktig får hon gå runt i trosor vilket hon är överlycklig över :-D Tur att det är lätt att göra dom små glada ibland :)
Jag hoppas det går lätt i sommar sen när potträningen förhoppningsvis startar på allvar!


Majja ränar till 29 och sen blir det knepigt. tjugotio verkar ju mest logiskt men blir ju inte riktigt rätt :) Gulle!
Hon är jätteduktig på bokstäver, kan inte riktigt vad dom heter (även om hon kan många) men vet att det är "Lorinnes bokstav" "Julia har ett sånt i sitt namn" "Hampus börjar på den bokstaven" osv osv. Tycker hon är jätteduktig!

Kan ju sammanfatta detta inlägg med att jag har jätteduktiga barn!! :)

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tesla kunde räkna felfritt till tio förra våren. Sen kom en period då vi inte räknade så mycket och då glömde hon bort lite oviktiga siffror. ;)

Baloo sa...

Dom är duktiga dina tjejor :) Bilden är tagen av en av de tjejer som höll kursen med en betydligt bättre kamera än min. Jag skulle också vilja ha en ordentlig kamera, blir så mycket roligare att fota då. Dina marsbilder var också hur fina som helst! Hör av dig om ni har tid för en promenad eller så i helgen! kram