onsdag 2 mars 2011

prommenader

Nu har jag varit hemma och vabat i tre dagar. Har varit gabska skönt då Majja inte varit sjuk sjuk så att vi varit tvugna att stanna hemma inne och bara sitta i knät hela dagen. Nej, sen hon fick sin medicin verkar hon inte ha ont längre vilket är skönt. Halsen gör lite ont då och då men örat som hon hade så ont i måndags verkar inte alls störa henne.
I Tisdags plockade jag fram dubbelvagnen igen, jag som trodde att jag användt den för absolut sista gången i sommras men icke. Bäddade ner båda barnen och mötte upp Marcia nere vid centrum. Hon var hemma med en sjuk Klara. Sen tog vi en prommis upp till Eurostop, gick ett varv där o sen gick vi hem igen. Blev lite besviken då det inte blev mer än ca 5000 steg åt vardera håll. Trodde det var bra mycket längre dit. Men men... (stegräknartävlingen på jobbet har ju börjat nu så behöver massor av steg!)

Var hem i ett par timmar och bara tog det lugn och sen åkte vi upp till Valsta kyrkan o åt med matlaget. Broccolisoppa bjöds det på denna gången. Helt okej.
Majja var inte på sitt bästa humör och jag hade inte mitt bästa tålamod men kvällen slutade mysigt för oss alla.

Idag var vi hemma ända fram till runt två. Då klädde vi på oss och tog en prommis till centrum. Majja gick hela vägen själv. Duktiga unge! Kvällen avslutades med en pizzamiddag hemma hos Emma och Henrik o lilla Zelda. Trevligt.

Nu ska jag sova.
Jobb imorrn igen. Ska bli spännande o se om det fungerar med medicinen hon ska ha tre gånge rom dagen eller om det blir vab på fredag igen...

Inga kommentarer: