söndag 13 mars 2011

6 och fotsvett

Tänkte lite snabbt skriva ner hur min/vår helg har varit.
Jag jobbade sent i fredags, slutade vid fem. Skyndade till förskolan, hämtade tjejerna och sen åkte vi hemmåt. Efter middag och lite mys somnae dom gott. Jag tog mig över till Camilla och Richard, satt och pratade en stund innan Danne och Sandra (minns jag namnen rätt verkligen?!) också kom. Det var ett riktigt trevligt prat och trots panikont i magen som gjorde mig kallsvettig fick jag mig ett par goda skratt. Efter ett tag plockade Danne fram gitarren o jösses vad han var bra på o spela o sjunga. Hade lite allsång innan jag och min mage gav upp och gick hem.

I lördags, igår alltså, åkte jag och tjejerna in till stan med Mats. Födelsedagspresent till Lisa stod på agendan o det var minsann inte det lättaste! Solen sken och det var vår i luften. ÄNTLIGEN! är så less på denna snö och slask som vi har nu. Vill ha barmark och sol som värmer gott!
Hittade presenter tillsist och efter en mycket trevlig dag åkte vi hem o var väl hemma runt sjutiden. Helena kom förbi en sväng och snacka lite skit. Saknar henne jättemycet trots att det inte var längesen vi sågs. Men bara tanken på att hon flyttat halva jorden runt gör ju så man saknar. Fina Helena. Dumma Helena. :)
Kom i säng lite för sent o fick gå upp lite förtidigt idag. Men tjejerna var jättemysiga imorse.
Majja kom och klappa mig på pannan och sa plötsligt.

-Vad varm du är i pannan mamma. Ska jag pussa dig?
- ja, gör det är du snäll
- pannan är varm mamma, det är det som kallas fotsvett! usch!

sen gick hon... hm... :)

Rickard ringde och frågade om vi skulle me till barnens djungel och jag i min tur messade Lillan och Lorinne som blev jätteglada över att få träffas så vi gjorde oss klara på 9 minuter och sprang sen till bussen. Johanna och Jonas var på barnkalas på barnens djungel vilket jag tyckte var toppen för jag träffar dom alldeles för sällan!
Hade en trevligt stund mestandels. Majja ramlade i en rutschkana och slog i pananna o blev ledsen o efter det var hon rätt lättstött obörjade gråta för egentligen minsta lilla. Lilla hjärtat.
Mitt andra hjärta somnade påvägen dit och då hon vaknade tyclte jag att hon känndes varm. Hon var inte speciellt leksugen utan var mest i min famn. Väl hemma visade det sig att hon hade 38,9 i feber. Inte bra då det vankades kalas för Lisa bara timmen senare. Men hon verkade inte lida speciellt av febern mer än att hon var lite slö och mammig stundvis.
Var trevligt att få träffa släkten igen, blir inte så jätteofta vi alla samlas som förr längre.

Igår morse då jag och Kajsa fortfarande låg kvar i sängen vill hon att vi ska sjunga Pippi varpå jag säger att då får vi räkna till tre först varpå ungen börjar 1-2-3-4-5-6!
o jag som inte ens trodde hon kunde räkna till tre. Gulle! Jag blev jätteglad o som respons på min glädje räknade hon några gånger till :) haha

tänk vilka duktiga ungar jag har. Världens finaste!

Just nu sover dom. Majja sover lugnt och skönt med armen om sin älskade hundvalp. Kajsa sover oroligt med en jobbig hosta o är brännhet. :(
Vab imorrn, hoppas febern o den andra skiten (läs hosta och snor) går över fort.

Godnatt!

1 kommentar:

Helena sa...

Fina Linda. Dumma Linda, det är ju NÄRA! Hur många gånger ska jag säga det??!!