tisdag 29 mars 2011

vad ska man säga?

Hm, ja vad ska man säga?
Kajsa var pigg och glad hela fredagen, inga problem där inte. Minns dock inte vad vi gjorde, om vi gjorde något...
I lördags bestämmde vi med Marcia och tjejerna att vi skulle leka lite på barnens djungel. Förvarnade om Kajsas spysjuka men vi trodde ingen av oss att det skulle smitta längre då hon ju ändå var precis som vanligt.
Majja som såg jättemycket fram emot att få leka med Maja och på barnens djungel var oerhört fjantig, (skulle inte leka utan bara sitta fast på mig som ett plåster och gnälla gnälla gnälla) och skärpte sig inte förrän jag hade hunnit bli riktigt arg på henne ett par gånger. Men sen lekte hon fint. Kajsa tyckte att det var jätteroligt och lekte på massor hela tiden.

Efter Barnens djungel åkte vi ner till Märsta centrum där Majja skulle få håret klippt för första gången.
Spännande!
Mötte upp med Mats och gick till frisören. Hon och pappa skulle ju klippa sig samtidigt.
Väl framme fick vi sitta och vänta en liten stund innan det blev prinsessans tur. Hon satte sig tillrätta på stolen, fick på sig ett "förkläde" och satt sen blickstilla och gjorde precis som frisören sa. Hon var JÄTTEDUKTIG. Och blev jättefin!
Han satte upp en tofs och sprayade henne med rosa färg. Hade en mycket stolt dotter som hoppade ner från stolen när hon väl var färdig. :)
En fika som belöning blev det efteråt och därefter åkte vi hem till mormor och morfar för o visa vad fin hon var i håret.

När barnen sen somnat på kvällen gick jag ut en sväng för o kolla på film.
När jag sen kom hem dröjde det bara en halvtimme innan Kajsa satte sig upp i sängen och började spy igen. Var bara att byta lakan och sanera barn och golv. Hann precis lägga oss och släcka lampan så började hon igen. Suck och NEJ!! saneringen påbörjades återigen och jag kännde att jag också mådde illa. Antog att det var pga att jag låg o torkade spyor. La oss igen och han ligga ungefär en halvtimme innan jag var tvungen att springa in på toa för att kräkas jag också. Gick o la mig igen men han inte mer än o lägga på mig täcket innan jag var tvungen o rpinga igen. När jag gjort så tre gånger så la jag mig tillsist bara ner på badrumsgolvet med en handduk över mig. Fick ju ändå sätta mig upp i princip var tredje minut o spy. Höll på så hela natten och lyckades inte förflytta mig till sängen förrän tio halv elva morgonen efter. Sen dess har jag varit helt däckad. Mått så illa, haft enorma magkramper o varit helt slut!
Tur att det var helg så jag kunde få hjälp med barnen! Mamma, pappa o Lisa skulle upp o handla o tänkte ta barnen med sig med det visade sig att Majja fått feber så hon blev hemma med mig. Vi sov medan dom var borta. Men tror inte mamma och pappa hann mer än innanför dörren innan jag vaknade av att Majja började kräkas hon också. Sanera säng och barn igen. Suck.
Majja mådde pyton hela dagen och hade också hon jätteont i magen. Hon spydde flera gånger men var JÄTTEDUKTIG och sprang till toaletten.
Natten var lugn och spyfri för vår del men nu började tjejernas morfar istället.
Nu ligger han äckad medan vi andra sakta sakta börjar komma tillbaka till verkligheten. Eller, barnen är redan där o dom är såå rastlösa efter att bara ha varit inne sen i lördags. Så idag efter att jag lyckats få i mig liiite att äta bestämde jag mig för att gå ut o ta lite luft o det var sååå skönt att kunna fylla lungorna med lite frisk luft igen men jösses vad slut jag blev och vad snurrigt allt känndes. Inte riktigt redo för jobb imorrn som planen var...

jaaa... sjukstugan fortsätter...

1 kommentar:

Hanna sa...

Åhh, stackare! Magsjukor är inte roliga och det blir ju ännu svårare att orka med när man drabbas själv också.