torsdag 11 augusti 2011

Dagarna går för fort!

Förra veckan, min sista vecka på parken, gick alldeles för fort. Hann ju inte mer än o komma dit på måndagen innan det var dax o gå hem på fredag eftermiddag :(
Vädret var helt kanon och det resulterade i att jag och Oliver kunde avgöra sommarens vattenkrig på fredagen! Jag hade laddat upp bra med lite hjälp från Olivers tjej Olivia. En hink full med iskallt vatten! Vi körde på som vanligt med våra vattenflaskor o när dom var slut gick vi helt enkelt bara åt varsitt håll uppebarligen med samma tanke i huvudet, vi var inte klara! Men det fattade ju inte jag att han tänkte då o vise värsa. Slutade hur som helt med att jag förlorade! Oliver fick över sig hinken med vattnet o var redntligt blöt men han hade ju fixat vattenslanegn som han såg till att spruta ner mig med. Jag var genomblöt rakt igenom ALLA kläder. Känndes sådär att börja klippa gräs då det barae droppade om mig, men 45 min senare var linnet nästan torrt o byxorna var helt torra. Härligt med sommar! :)

Väl hemma från jobbet väntade Micke och Rocky på mig o vi hade en jättebra dag tillsammans. Mamma var världens bästa o hämtade tjejerna från förskolan så jag slapp tänka på det. Tack.

Sen började vår sista semestervecka. Hade planerat in lååånga lata dagar på stranden men det blir visst inte alltid som man tänkt sig?!

I lördags var jag och tjejerna in till Uppsala med Helena, gick en sväng på Ikea o sen åkte vi in o strosa i stan. Var en mysig dag som slutade med kusinerna på corner, en kortis för mig men en helkväll för dom.
Minns inte alls just nu vad vi gjorde i söndags men måndagen spenderade vi hos fina mormor.
I tisdags var det kallt, preics som resten av veckan, har varit max 18grader tror jag. Vi åkte in till stan och gick på bio. Premiär för båda tjejerna o det gick jättebra! Båda satt som ljus och tyckte filmen var jättespännande!
Vi såg Rio, en jättebra film faktiskt. Jättebra riktad och bra story o aaa :) Rekomenaderas!
Igår regnade det HELA DAGEN o jag höll på o få en knäpp. Har inte hunnit med att gå ut o gå senaste tiden så kroppen skriker ju efter att få röra på sig! Satte barnen i vagnen o sen tog vi en prommis till Eurostop fram o tillbaka. Skönt men blött!

Idag har vi haft en tråkdag o bråkdag men den slutade jättebra då Helena hörde av sig o undrade om vi ville komma o äta middag me henne i Knivsta. Det gjorde vi jättegärna o mitt humör o barnens humör svängde genast om till det mer positiva. Hade en jättemysig kväll som gick FORT! O när det väl var dax att åka hem störde det mig nå enormt att jag inte tagit med kameran! Så fint det var där ute o hur fint månen lös och speglade sig i vattnet hade inte varit helt fel att ha på bild. Men aja. Skärpning på mig.

På lördag är visfestivalen i äppelparken inbokad o det ser jag verkligen fram emot. Brukar vara jättemysigt varje år, vare sig jag jobbar för lokaltidningen eller e där privat. Sen vad som händer resten av helgen visar sig. Jobbångest inför måndag ha rjag iaf :/

Nu väntar sängen.

Sov gott.


såg två rävungar en morgon påväg till jobbet men fick bara me den ena på bild




Kajsa leker


finaste Majjsan


På grönan



Rocky


Bilderna kommer inte i rätt orning efter hur dagarna har gått men det orkar ja inte me o fixa nu.

Sov gott.

1 kommentar:

Hanna sa...

Ja! Då ses vi imorgon. Vi brukar också gå på visfestivalen och i år ser jag fram emot att se David Sandmark. Han var bra förr åtminstone. =)