tisdag 2 augusti 2011

sommar!

Det är SOMMAR!
Påbörjade ju min sommar första juni då jag tog semester från förskolan för att istället jobba på parken under hela juni.
Var helt underbart roligt och jag har älskat varenda sekund!
Jobbade fram till v. 28 då vi åkte till Finnåker och hade fem helt underbara dagar där med det bästa sällskapet.
Skulle börja jobba v. 29 men då fick Majja ngn konstig uvi som fortfarande utreds. Dock lider hon inte av den nu tack o lov.
v. 30 var det återigen ledigt och vi har tagit dagarna som dom kommit.
En dag v. 29 var vi in till Vasaparken med Johanna och Jonas o Marcia med Maja och Klara o hade det jättebra. Vi har varit på sommarfest hos mormor och varit på Gröna Lund med Mats.
Hängt vid poolen hos mormor och morfar och hängt på stranden vid steningebadet. Varit o fixat i lägenheten och besökt huvudstaden. Haft trevligt besök och låtit dagarna gå och bara njutit av att få vara, bara vara utan en massa måsten.

Nu går barnen på förskolan den här veckan och jag jobbar min sista vecka på parken för denna sommar. Känns jättetrist att det är så.
Det är verkligen världens bästa jobb, utan tvekan. Men men...
Sen är vi lediga v. 32 innan verkligheten med höstterminen drar igåg. Och just det ordet, hösttermin stryker vi. Jag är inte redo för det än. Vill njuta av o ha kvar sommren bra länge till!

Underbara sol och värme!
Blå himmel,
fina mornar och varma kvällar
barbent och kortärmat
sommarklänningar
fräknar
stranden
grönt gräs
varmt vatten
osv osv... älskade sommar!

Inga kommentarer: