tisdag 16 september 2008

Börjat jobba

Helgen har varit lugn, jag har mått pyton o bara legat o sovit eller degat på soffan. Mats o Majja har lekt o servat mig :)
Majja va så söt, Mats gjorde frukost åt mig i lördags då ja mådde som sämst o medan han är i kylskåpet för o plocka fram juicen så tar Majja min smörgås i ett stadigt grepp o travar iväg med den in till mig o placerar den lite fint på min mage innan hon sträcker sig upp för o ge mig en puss. Man blir ju glad för mindre så det är tur att jag har sån bra familj :)

Igår var jag o skrev in mig på arbetsförmedlingen, suck vilken fruktansvärd tid det tar! Från det att jag kom, då de öppnade, till dess attd et blev min tur (4nr) tog det 1½ timme!
Tur Majja var på dagis o busade. Hann inte mer än hem o slänga i mig lunchen innan jag skulle hämta hem tuffsan. Dagen hade som vanligt varit bra och hon var helt slut o somnade såfort vi kom hem.

Idag har jag börjat jobba på Tallholma fsk, japp, samma fsk som Majja går på men en annan avdelning så vi ser inte alls varandra under dagen.
Det gick riktigt bra även om det känns konstigt att komma tillbaka till "verkligheten" igen. Mycket roligare o mysigare i mamma-bebis bubblan hemma då man hittar på äventyr hela dagarna. Nu är det dtruktur och rutiner som gäller från morgon till kväll.
Saknade Majja nå otroligt när arbetsdagen började närma sig sitt slut, så när klockan slog tre sprang jag ut från dagisgården och till Majja som redan blivit hämtad av Mats. Kramades o pussades massor! Hur ska jag överleva imorrn? Ska jobba ytterligare två timmar då. Suck. Men men får väl hoppas på att det blir en schysst lön av det hela i slutändan :)

Korttagande har det inte blivit de senaste dagarna tyvärr så nå sånt läggs inte upp idag o nu väntar soffan någon minut innan sängen väntar. Har såå ont i huvudet just nu att datorn eller tv´n egentligen inte alls lockar.

sov gott.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad sött att Majja kom med smörgåsen till dig när du inte mådde speciellt bra...
Hon é så söt! =)
Hoppas du mår bättre nu och att det går bra att jobba!
Puss och kram
Lisa

Jag sa...

Hur mycket jobbar du där då? Är det roligt?

Anonym sa...

Grattis till nya jobbet! Hoppas att allt går bra och att allt flyter på som det ska i vardagen. Underbar bild på 7 veckors Majja, man kan knappt fatta att man haft en sån liten bebis!! Kramar Maria