torsdag 25 september 2008

underbart väder o jobb

Vi har haft underbart väder i veckan med sol och 18 grader. Vi har verkligen njutit och lapat åt oss de strålar vi kunnat. Usch, vintern känns lång... redan...
Den här bilden tog jag igår på en glad tjej då vi var o lekte med Elias o Jill i sanden nere i parken.



Jobb, jobb o jobb. Nu har verkligen verkligeheten börjat och jag är helt slut på kvällarna. Därav bloggtorkan skulle jag gissa. Vi försöker underhålla en trött Majja fram till läggdags o sen däckar man själv i soffan :)

Men jag ska inte klaga, dagis går kanon för Majja och jobbet går också det jättebra. Får mer o mer timmar hela tiden och så hoppas jag det fortsätter. En tjänst vore ju verkligen inte fel men man ska väl inte hoppas för mycket. Önska går ju... Ska se om jag är berättigad till att platsa i kommunens vikariepool än, tror inte det men det vore ju schysst att ialla fall få bli anställd inom kommunen så man kunde få lite längre vikariat och inte bara dagar och några få veckor.
Mats har haft rätt lite att göra på jobbet så vi har lyckats pussla ihop Majjas tider på dagis bra, jag har oftast börjat jobba runt halv nio, nio och slutat vid fyra o Mats börjar mitt i natten känns det som och har kommit hem runt två flera dagar vilket betyder att Majja blir hämtat ca ½h efter att vilan är slut. Nu är det verkligen inte så alla dagar men många. :)

Att dagis påverkar märker vi verkligen här hemma nu både positivt och negativt.
Hon säger ifrån mer nu på ett sätt hon inte gjort förut om det är något hon inte vill, hon har börjar klättra som en tok, börjat stoppa saker i munnen utomhus (!!! Majja som aldrig stoppat grejjer i munnen. Inte bra.), hon satte på sig skorna själv imorse, åt yoghurt jättefint alldeles själv innan läggdags osv osv. Det är jättekul att se all utveckling och saker hon tar efter från de andra barnen.

Idag efter jobbetvar vi ute o lekte i parken sen unnade vi oss en pizza som smakade farligt gott. Därefter kom Majjas mormor o morfar förbi och busade. Majja var i sitt essä och sprang omkring och tokskrattade konstant.
När dom gått tog sig damen en dusch och hade jättekul där hon satt och lekte med duschslangen, sen blev det yoghurt o tandborstning innan sängen.


"goguuurt, goguurt mamma!!"
så låter liten då hon börjar bli yoghurt sugen :)
SÖTNOS!

6 kommentarer:

Jag sa...

Vad duktig hon är på att prata redan! :-)

Anonym sa...

Vad kul att det fortfarande flyter på på dagis och att du får lite timmar! Jag förstår att du inte orkar blogga, jag orkar knappt slå på datorn när jag kommer hem från skolan :/ Idag var vi ute på Stensö med barnen i helt underbart väder, vi hade med oss stormkök och kokade nyponsoppa, härligt härligt :)Hälsa lilla Majja! kramar

Anonym sa...

Vilket gulligt yoggimonster! :-D Ha en fin helg tillsammans! Kramar från oss

Anonym sa...

Vad kul, att jag nu hittat in pâ er sida.....Det är roligt att följa med er ,och Majjas utveckling är ju härlig!
kram.M-L

Anonym sa...

Vad kul att du får mer och mer timmar att jobba, hoppas det fortsätter så...
söt bild på Majja när hon äter yoghurt..
Hälsa mats och ge majja en puss från mig
Puss och kram Lisa

Anonym sa...

vin söt dotter!! :)
mvh marie