fredag 3 oktober 2008

Höstbus

Har inte haft tid och ork att sitta här senaste veckan heller. Jobbat på dagarna, hämtat Majja därefter och sen ägnat hennes vakna tid åt henne och Mats. När busen somnat har vi legat däckade i soffan både Mats och jag. :) Även om det är roligt att ha börjat jobba igen och få göra något annat så är det riktigt jobbigt att ställa om sig till arbetsdagar istället för mammaledighetsdagar (som visserligen kräver massor av en också men inte på samma sätt). Saknar Majja jättemycket på dagarna och räknar verkligen minutrarna den sista timmen av arbetsdagen. När jag slutat skyndar jag mig massor för att hämta henne eller för att komma hem om Mats hunnit före. Hon trivs fortfarande jättebra på dagis trots lite tårar vissa mornar (som slutat rinna såfort jag stängt dörren efter mig. Har tjuvlyssnat ett par ggr :)). Hon är alltid på ett strålande humör när jag kommer för att hämta henne upptagen med diverse lekar. Men såfort hon ser mig så får jag låååånga kramar och hon vill inte riktigt släppa. Mys!
Igår var jag tvungen att gå hem från jobbet. Jag som nästan aldrig är sjuk har åkt på dagissmittor med halsont och huvudont och ont i hela kroppen. Fungerade inte alls att jobba så tog mig hem och sov på soffan nån timme innan det var dags att hämta Majja. Har hållit mig hemma idag också. Har inte varit bra idag heller men mycket bättre än igår.
Gammelmormor följde med för att hämta Majja på dagis idag vilket var roligt. Hon höll mig sällskap när lilla fröken sov middag och sen åkte hon o spelade bingo o Mats kom hem.

Efter att liten vaknat och fått mellis i sig gav vi oss ut och lekte i höstlöven. Mys! Majja tycker att naturens förändringar är spännande och roliga och hon är såå söt när hon går och undersöker och knepar o knåpar.
Sandlådan är nå annat som blivit roligt nu också och ett nytt ord har kommit ur hennes mun.
Kaka. Hon bygger med sanden och säger "kaka, kaka" :)

Annars vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer just nu. Kan ju försöka mig på en uppdatering imorgon igen :)

wiii det killas i magen när mamma hissar mig upp i luften

gladskit

Pappa o Majja fyller hinken med löv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! :D
Jag vill komma hem så Beatrice och Majja kan ha skoj bland höstlöven! Jag har varit utomhus 1gång i 40 minuter på 3 veckor! Håller på att bli galen!!!
Hoppas vi kan ses snart!
Kram

Jag sa...

Åh, har ni SÅ höstigt uppe hos er? Här är det fortfarande gröna löv på träden, även om det mer och mer går åt det gula/röda/bruna hållet nu. =)