söndag 5 oktober 2008

skitväder

Fy 17 vilket väder! Det blåser, regnar är grått och kallt. Vart ska man få energi och ork ifrån till att orka och vilja hitta på saker? Majja är ju visserligen ett litet energiknippe som man kan tanka tonvis med glädje och energi ifrån men ändå.
Nog för att hösten kan vara mysig men då ska det vara sol och prassellöv inte regn och rusk o löv som slickar sig fast på skorna när man försöker sparka i dom.

Igår var dagen rätt lugn, jag fick sovmorgon vilket var jätteskönt. Vaknade vi halv nio lagom till Amazing Race som vi följer på helgmornarna. Det är ett programm jag skulle kunna tänka mig att vara med o tävla i :) fick frukost o allt va jättemysigt. Tog de lugnt hemma o inne fram till efter lunch då vi gick ut o tog en prommenad med Marcia o Maja. Fastande borta vid ärlingheden och lekte vid deras lekplats. Barnen hade jättekul och det var skönt med en prommenad och trevligt sällskap.
Väl hemma kom Majjas gammelmormor hit och åt middag o sen slappade vi och busade fram till läggdags.
Imorse vaknade Majja först vid 4 o pratade o hade sig o ville upp men icke! Fick henne att somna om till 5 då det började om och vid kvart i 6 vägrade hon somna om en tredje gång. Eftersom jag fick sovmorgon igår var det Mats tur idag men snäll som han e lät han mig ligga kvar o tog med sig en sprallig Majja upp. Kunde inte somna om men oj vad skönt det var att slumra och bara vara i ett par timmar.

Nu sover Majja middag och har så gjort i nästan 1½timme. Länge för o vara hon. När hon vaknar blir det lunch o sen har hon en lekdejt med Maja igen. :)
Får se om vi åker o hälsar på hos mormor och morfar en stund sen eller om vi struntar i det.

Nu ska ialla fall jag passa på att äta lunch strax, Mats är o fixar Gulaschsoppa eller hur det stavas. Gott.


Lekte föresten lite med en bild på mig o Majja i photoshop, såhär blev den:


5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är vädret urkasst! Vi sitter i karantän... det har brutit ut magsjuka här och ingen får lämna sina rum. Vill man ha något får man ringa på larmknappen!
Vad kul att ni också brukar titta på Amazing Race! Haha, det gör vi med! Skulle vara riktigt skoj att vara med där faktiskt!
Hoppas ni har det bra annars!
Kram!

Anonym sa...

Hej, vi brukar också titta på Amazing race. Vilken söt höstbild på dig och Majja.
Puss och Kram
Lisa

Anonym sa...

Bilen blev ju riktigt tjusig. Man borde kanske hålla sina photoshopkunskaper lite mer uppdaterade. Jag och Matte köpte ny bil igår :) rikigt tjusig faktiskt. Ni verkar verkligen ha höstigt hos er, hösten har inte riktigt hunnit så långt här än. Näst sista veckan på praktiken nu, känns tråkigt... Kommer hem i helgen, kanske hinner vi ses nåt då. Kan höras iaf! Ha de bäst! kram kram

Marcia sa...

Hej tjejen!! Vilken fin bild på dig och sötisen! Måste nästan beställa en kurs hos dig för att få lika fina bilder! Igår mådde jag så illa att jag fick släpa mig till jobbet vid 9. Kom två timmar för sent men det är inte mycket man kan göra åt det.... Hoppas vädret är ok på onsdag annars får vi väl sätta på oss regnställen :) ha det bra! kram Marcia

Anonym sa...

Va häftig bilden vart! Ser tecknad ut! Fantastiskt vad man kan göra med bilder på datan!