onsdag 8 oktober 2008

smarta unge!

Började snet på jobbet idag, närmare bestämmt klockan 11. Fick sovmorgon ända till klockan 06:50 då Majja vägrade somna om en gång till utan var pigg o glad o bubblade på som om hon varit vaken flera timmar. Tidigare hade hon vaknat vid halv fem o kvart i sex o ville upp o leka men då lyckades jag söva om henne samtidigt som jag själv kämpade med att ens vara vid medvetande.
Lämnade på dagis vid halv 11 så att hon skulle få vara med på samlingen innan lunchen och det gick jättebra. Hon är kanonduktig. Imorse klädde jag va henne och sen kom en av hennes fröknar och frågade om hon skulle komma. Då vänder sig Majja om och ger mig en puss och sen sträcker hon ut armarna mot fröken och vinkar till mig. Gulle. Vissa mornar så gråter hon lite grann men slutar såfort (om inte innan) dörren slagit igen efter mig men oftast så har vi sånna här mornar. Är så skönt i min mage då jag cyklar iväg för att jobba. Inge kul o lämna en ledsen tjej och sen veta att man har en hel arbetsdag framför sig.

När jag slutat hade Mats hunnit hem och hämtat Majja så de mötte mig på centrum o vi handlade middag o busade lite.
Hem o åt o sen mera bus. Majja är en riktigt smart en. Vi har en sk. mobil som hänger i vardagsrumstaket. Nalle Puh och vänner hänger på ett snöre under varandra och under en ballong och den ville Majja slå på så att den gungade men hon nådde inte. Ete några försök börjar hon leta efter något och hittar sen Mats ryggkliare. Den tar hon i ena ändan och börjar slå med och då nådde hon ju perfekt! och oj vad glad hon blev över sin upptäckt! Smarta unge!

Hoppa är något annat som gör henne glad, hon hoppar och hoppar o hoppar. Hon lyfter inte riktigt från backen än men nästan och under ett par hopp har hon faktiskt lyckats men det var nog mer tur än något annat. Huvudsaken hon har roligt.

Nu sover hon skönt inne i sitt rum och jag ska stoppa i mig en satsumas. Gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Här hoppas det oxå för fullt och varje gång det lyckas är lyckan total! Älskade ungar! Kram Maria