fredag 17 oktober 2008

Besök







Igår ringde dom från Majjas dagis till mig på jobbet strax innan lunch och berättade att liten hade fått feber. Stackarn. Det är väl tredje gången i hela hennes liv hon har feber. Dom sa att hon gärna fick stanna kvar för att äta och sova för de skulle precis sätta sig och äta o om hon sov hemma eller på dagis spelar ju faktiskt ingen roll då hon ändå bara ska sova. Sagt och gjort så fick det bli. Kom upp till Tallholma och in genom dörren till Majjas avdelning precis då hon vaknat och kommer utknatande ur rummet där dom sover. Kokhet och illröd var hon i ansiktet. Stackarn. Visade sig lite senare att det var 39graders feber och konstigt nog så orkade hon hålla igång här hemma och leka massor. Tänk om man själv hade den energin? Vid minsta lilla feber tycker jag man känner sig däckad. Skulle definitivt inte springa runt runt bara för skojs skull i alla fall. :)


Idag har Mats och jag varit lediga, Majja också pga febern igår som för övrigt var borta idag. Skönt. Anledningen till detta var att vi skulle iväg på ett besök. Ett mycket spännande och roligt besök. Ett besök man sett fram emot med skräckblandad förtjusning för även om allt oftast är precis som det ska kan det hända att det är raka motsatsen också. Men vi hade tur och allt var bara bra. Majja var duktig och tyckte att det var ganska spännande...



Den 25:e augusti iår efter några dagar med sjuk trötthet och några veckor med utebliven mens så köpte jag ett graviditetstest och det visade två starka steck. Det vill säga ett PLUS och detta innebar att Majja ska bli STORASYSTER!!
Besöket idag var alltså på ks, vi gjorde ett ultraljud. Fick se hjärtat slå och bebis sprattla omkring. :) Det var dock lite för tidigt för rutinultraljudet visade det sig så vi ska få komma tillbaka igen om ca 6veckor och göra om det hela men mer noggrant. Imorgon går vi in i vecka 13 :)


Även denna gången har toaletten varit mig en kär vän. Som tur är har jag inte mått lika illa som med Majja men ändå hemskt illa och det sitter i fortfarande. Jobbigast är det på mornarna när Mats har gått till jobbet och jag ligger där inne och kramar om toan och Majja står helt förskräkt och lite rädd bredvid och stryker mig över ryggen eller när jag på dagis måste springa ifrån mitt i lunchen för att spy upp allt och sen bara låtsas som ingenting och fortsätta äta. Mums.
Kissnödig som 17 är man hela tiden. Småskvätter värre än en hanhund. O blir jag hungrig måste jag äta NU annars mår jag pyton och spyr o vad som helst går inte o äta. Vissa grejjer smakar bara skit i munnen o dricka till går oftast inte. Sockriga grejjer går inte heller för sig definitivt inte coca cola som jag är jättesugen på egentligen men men det är väl lika bra att låta bli :)
Snart kommer jag ju börja känna sparkar och åhh vad det då är mysigt att vara gravid! Längtar!


Aaa nu vet jag egentligen inte vad jag ska skriva mer idag förutom att allt känns jättebra och vi ser masor fram emot bebisen. Det enda jag inte riktigt kan förstå är hur all kärlek ska räcka till. Jag älskar ju Majja så ofantligt mycket att det bara värker i mig, ska jag spricka eller växer hjärtat eller hur fungerar det?! Skulle gissa att det löser sig :)



De som inte ser vår nyhet på bloggen vill jag gärna förmedla nyheten till själv så om ni inte skvallra så mycket vore jag tacksam.





plus på stickan, 25:e augusti

Bebis 081017,
ca 6cm lång
Den håller upp handen framför munnen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt kul!! GRATTIS IGEN!!!
Puss
Lisa

Anonym sa...

GRATTIS vännen! Jag är så glad för er skull! Hoppas du snart ska få må bra o njuta av maggen oxå! Kramar från oss i Malmö

Anonym sa...

Vad mysigt med en liten till! Majjan kommer bli världens bästa storasyster (aaa, efter dig och mig förståss ;)) Hoppas att illamåendet förvinner med tiden och att du får njuta ordentligt! kramar

Jag sa...

Nu sitter jag här å lipar!!! GRATTIS!!!!!!!!!!!!! Hoppas du mår bättre snart! :-)

Anonym sa...

Vilken fantastisk och rolig nyhet! GRATTIS till lilla pyret i magen!
Hoppas att du får en härlig graviditet!

Kram Madelene & Johannes