onsdag 15 oktober 2008

Halta Lotta

Stackars lilla Majja, hon har verkligen haft en oturskväll. Imorse kännde jag henne i munnen, nyfiken på om hennes tionde tand som varit på G så länge hade spruckigt igenom men icke. Nu ikväll ville hon inte alls ha middag utan kinkade mest vilket jag tyckte var lite jobbigt då hon verkligen brukar vara hungrig då det vankas middag men jag vill inte tvinga i henne mat. Tror det går åt fel håll då, så vill hon inte äta så slipper hon men det blir inget småsnacksande fram till nästa mål och det har aldrig varit några problem. Kännde efter i munnen på henne igen och nu fanns där en vass kant. Hon har ju alltså ont i munnen vilket gör det jobbigt att äta.
Otur nr 1.

Efter maten ville Majja bada och jag som höll på att förfrysa tyckte det var en bra idé och satte mig under duschen. Vi lekte att en hink var trumma precis som vi alltid gör då vi badar men ikväll blev det vakum under hinken som helt plötsligt släppte och slog upp rakt i pannan på Majja.
Otur nr 2.

När det var dags att gå upp ställer sig fröken upp och halkar, inte skönt o landa på rumpan med en hårdsmäll på ett hårt o kallt badrumsgolv. Hon blev bara lite ledsen o det gick över på en gång men ändå.
Otur nr 3

Efter badet sprang hon runt och lekte nakenfis och allt och hade det jätteroligt. Efter att ha kissat på golvet och gäspat antalet ggr så åkte blöjan och pyjamasen på i förberedande syfte innan yoghurten och tandborsting. Hon sprang runt och lekte en stund till efter detta och att springa från vardagsrummet, ut i hallen in i vårt sovrum genom hennes sovrum ut i köket och in i vardgasrummet igen kan hon roa sig med många ggr. Så även ikväll men istället för att bara springa igenom köket stannade hon till och drog i en kofta som hängde på en stol vilket gjorde att stolen välte och landade mitt på litens fot som blev alldles blå. Majja grät helt hysteriskt och hade nog jätteont. Därefter blev hon halta Lotta. Stackars.
Otur nr 4.

Hon åt yoghurt med stor aptit och när jag frågade om vi skulle gå och borsta tänderna pep hon iväg snabbt som blixten så jag gick in i badrummet och förberedde hennes tandborstning, vänder mig om för att ropa igen och då är hon påväg in i badrummet duktiga tjej. Böjer mig ner för att ta tag i hennes hand för att hon inte skulle ramla men e en halvsekund sen och liten halkar ytterligare en gång och hamnar raklång mitt på badrumsgolvet. Hon blev mest rädd men med kvällens alla händelser blev det för mycket och tårarna rann. Vi bytte pyjamas sa godnatt till pappan och sen somnade liten på 2minuter.
Otur nr 5

Hon är verkligen för liten för att ha sån otur och råka ut för så mycket. Tror jag ska sätta fast kuddar fram och bak och en på huvvet på henne så att hon alltid faller mjukt om hon ramlar eller slår i för så här får en kväll/dag verkligen inte vara.
Lilla hjärtat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vilken oturs kväll...
Hur är det med hennes fot idag?
Hoppas hon slipper fler av såna där många oturs kvällar..
Puss och kram
Lisa

Jag sa...

Och en kudde i ansiktet och en på varje hand oxå, kanske. :-) Stackars liten....:-(

Anonym sa...

Hehe sikken otur trullsan har. Hoppas att hon inte har nån feber idag iaf! Har fortfarande inte bestämmt mig angående jobbet, jobbigt.Hoppas att ni får en bra helg! kram kram