tisdag 14 oktober 2008

trött.

Hade tänkt uppdatera bloggen massor idag men jag är helt slut! Det är jobbigt att jobba :)
Hur som helst så var födelsedagsmiddagen för farfar hemma hos mamma och pappa jättetrevlig och maten var jättegod! Vi fick nån räkbakelse till förrätt, grillad fläskfilé med potatisgratäng ochsås till huvudrätt och hemmagjord daimtårta till efterrätt och nybakt sockerkaka till kaffe. Mätta var vi. :) Och farfar verkade ha det trevligt och trivas bra han också. Tur det. Inte lätt att fira allt för första gången utan farmor.

I söndags var vi hos mormor på middag, fick kasslergryta som var supergott. Majja mumsade i sig ris med leverpastej och sås och åt som en häst! Spelade lite kort innan vi gick hem sen och som vanligt så vinner jag inte på poker men det är roligt :)

I måndags när jag lämnade Majja på dagis så satte jag ner henne på backen och frågade om vi skulle säga hej då. Fick en puss och sen gick hon o lekte. Är jätteskönt att lämningarna går så enkelt. Kan nog tjata om det varje dag tror ja :)
När jag hämtade henne sen på eftermiddagen var det bara 5 barn kvar eller nått sånt och en av hennes fröknar hade sång och dansstund med barnen. Det var roligt att se, alla var jätteglada och såå söta när dom dansade runt i ring och gjorde små rörelser. :) Engagemanget från fröknarna är toppen och jag är så glad att hon faktiskt kom in på Tallholma.

Idag gick lämningen lika smidigt som igår och när jag hämtade på eftermiddagen var barnen påväg ut. Majja o jag gick o handlade till middagen och sen har vi bara tagit det lugnt här hemma.
Träffade på Helena, Beatrice, Felipe och deras tvillingpojkar, Rafael och Emilio. Sååå små och supersöta. Beatrice hade vuxit som ogräs och var jättestor. Undrans om Majja växer lika mycket hon också. Man ser på alla andra barn i samma ålder att de växer men man hänger inte med på dina egna tror jag.
Hur som helst, GRATTIS. Igen. :) 1månad idag o allt föresten, grattis till det också!




Undrans om det ska bli en tidig kväll...
tror minsann det. ska bara försöka ladda över lite bilder från kameran o in i bloggen så får vi se hur det går.




Godnatt.



såhär fin var jag när jag gick på födelsedagsmiddag för gammelfarfar. Lägg märke till min fina handväska :)

Höst

Inga kommentarer: