onsdag 22 oktober 2008

biten

usch igår hände något jag hoppades aldrig skulle hända på dagis (ja ingen annan stans heller för den delen) Majja blev biten i kinden, ett stort bitmärke som täcker upp hela den lilla kinden. Man ser precis hur o var tänderna varit på henne. Stackars liten.
Det går inte att se allt som personal även om man gör vad man kan för att lyckas med det så det var ju bara otur att det hände men kul känns det inte.
Hoppas hon har fått sin dos av detta nu så att det inte inträffar igen.

Måste in i duschen nu, börjar ju jobba om en timme!
Ska börja på så gott som heltid nu i en månad o sen lär det fortsätta så en månad till innan en ny förskollärare har anställts i januari. Känns både positivt o negativt. Behöver pengarna, timmarna och dagarna till olika saker men vill inte ha Majja på dagis så långa dagar. Som tur är kommer nog Mats hinna hem före mig alla mina sena dagar så att hon slipper gå så länge ändå men man vet ju aldrig. O att lämna en tröttis på morgonen till någon som hon aldrig tidigare träffat innan hennes ordinarie personal börjar känns inte heller kul men men... intalar mig att det bara är en månad till att börja med o det blir ju alltid bra i slutändan.

Dusch o sen mys väntar som sagt.

Ha en bra dag!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!!!
Nu kikar jag in här igen, länkade till dig från min blogg så jag (och andra) enklare hittar hit=)

Haft en pause från bloggandet på en månad.. men nu är jag tillbax!

Stackars liten att bli biten i kinden.. =(
AJajaj!

Förstår hur du känner med att lämna henne långa dagar..
Men trivs hon så går det nog bra..
Det är ju inte för evigt som du skrev!!

Men grattis till heltidsjobbet, inte fel såhär innan jul ial=)

KRAM Tezz

Jag sa...

Hur blir din mammapenning nu när du jobbar heltid? Då är du väl inte inskriven på af längre? Och du hinner inte jobba heltid i 6 mån? Usch vad jobbigt att hon blev biten i kinden....man vill så gärna lägga skulden på nån, men vet att det inte går i alla lägen...

Anonym sa...

Hej hej! Hoppas att allt är bra där hemma trots bitmärken. Verkar som ni haft en bra helg! På Malta är allt också bra, lite regn idag på förmiddagen, men annars sol. Nu e de bara 3 dagar kvar av semestern sen börjar allvaret igen. Ingen mer praktik heller utan nu är det vanlig skola :( Tackade nej till jobbet iaf så nu får vi se om jag får ångra mig i januari, spännande. Hoppas magen mår bra! kram kram

Anonym sa...

Hej!

Tack så mycket=)

Ja jag passade på att ta tag i städningen ordentligt när sonen var på dagis och dottern sov i vagnen hann jag med massor!!

Om man vill läka så tar du "nytt inlägg" sen står där bla länk högst upp. Klicka på länk och där lägger man in adress och fyller i vad personen heter/vad du vill kalla länken. =)

HUr går det med Majjas kind??

KRAM Tezz

Anonym sa...

såg att du har blogspot inte blogg.se det är annorlunda med länkar där.. ska kolla min gamla blogg så berättar jag hur man gör=)

Anonym sa...

gå till layout välj sidelement välj lägg till en gadget där väljer du blogglista över dina favorit bloggar! =)
Lycka till!

Anonym sa...

Hej! Kikat in här massa ggr.. inget ytt än.. men jag väntar=))

Hoppas allt är bra!

Kram Tezz