torsdag 6 november 2008

sjuklingar

Längesen en uppdatering av bloggen skedde men det har varit fullt upp och tid framför datorn har prioriterats längst ner på listan.
Har varit mycket jobb, en trött tjej efter dagis som velat bli road och en trött mamma och pappa som segat i soffan då liten somnat.
Men vi har även hunnit med lite roligheter.

Bland annat så var vi hela lilla familjen + Majjas kusiner Noah och Simon med faster Maria på "Underbara barn mässan" i älvsjö förra fredagen. Det var en jättetrevlig dag som innebar att vi slösade upp lite väl mycket pengar men det var det helt klart värt. Vår tjej kommer vara den sötaste tjejen nånsinn under jul tex. :)
Det fanns mycket att titta på och barnen var jätteduktiga. Tyvärr var där inte lika mycket gratisgrejjer i år som förra året och många priser på de olika grejjerna är alldeles för höga för att jag ska tycka att det är värt det men en hel del kom vi hem med ändå. :)
O nu väntar vi på nästa års mässa för japp, den ska vi också på. Såå roligt med mässor och speciellt med alla gulliga barngrejjer som man blir fullständigt kär i :)

I måndags var det dagis igen. Vid tre tiden ringde telefonen på jobbet och det var från Majjas dagis. Liten hade fått feber.
Mats var påväg hem och fick hämta hem henne medan jag jobbade klart för dagen.
Febern utvecklades till en rejäl förkylning och förkylningen höll sig inte bara hos Majja utan hoppade över till mamman också. Så nu är vi två här hemma som snoret rinner på, en envis hosta, feber som kommer och går och kraxande halsar. Usch och fy!
Var till och med in till närakuten med Majja igår då hon var helt igenslemmad och inte alls pigg.
Öronkatarr (som inte är lika farligt som det låter. Hon är röd o svullen och har tydligen som en tjockt lock för örat som känns väldigt obehagligt men det kommer att lägga sig utan att övergå till öroninflammation) och en röd hals blev resultatet efter läkarbesöket men ingen medicin. Vi ska avvakta till helgen och se hur hon mår. Blir det inte bättre ska vi komma tillbaka.
Det är inte roligt att vara sjuk har både jag och den lilla kraxande kråkan konstaterat.

Magen växer och nu är det nog bara dagar kvar tills mammabyxorna åker på för ett par byxor är allt vad jag får igen nu och det är INTE skönt att ha dom knäppta och sitta ner.
Går in i v. 16 på lördag och hoppas på att snart kunna känna den lilla därinne. Spännande spännande. Illamåendet har inte gått över men är väl lite bättre. Vissa dagar är hemska medan andra dagar är bra.

Majjas gammelmormor har varit här och tagit hand om oss i veckan. Majja blir så glad när hon kommer och de har busat massor medan jag legat på sofflocket :) nästan i alla fall.
Har bråkat med arbetsförmedlingen idag som jag tycker är helt knäppa och så har jag pratat med en mycket trevlig kvinna på sekos a-kassa. Tur att det finns ett par snälla myndighetspersoner bland alla rötägg.

Nej nu är fantasin slut, magen hungrig, ögonen trötta och längtan efter sängen växande.

ska försöka uppdatera snart igen och då även få in lite bilder. Varit dålig med att ha kameran framme på sista tiden...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på er!!
Puss och Kram
Lisa

Anonym sa...

Krya på er! O så vill vi ju se bild på maggen! :-D Kram från Malmö

Anonym sa...

Kul med lite uppdatering :) stackars, stackars er som e sjuka (tänker på er). Kom hem med en skaljacka och en underställströja efter impulsshoppingen idag. Jag ska förresten kika på en hund här i veckan... har inte fixat med bilderna än, men ska göra det så snart jag kan! Vi hörs! krya på er! kram kram

Jag sa...

Krya på er, jag vet hur eländig man känner sig.....