torsdag 27 november 2008

28 april är datumet

Idag är både Mats och jag lediga från jobbet.
Vi steg ändå upp tidigt (som alltid då man har med barn o göra verkar det som :)) åt frukost, duschade, klädde på oss och lämnade Majjan på dagis. Sen plaskade vi oss fram i slasket (som blivit efter flera decimeters snö som nu håller på å smälta undan. Suck, mysigt med snö ju) till tåget som tog oss till Sollentuna där vi bytte till en buss som tog oss till Karolinska och vårt väntade ultraljud!
Bebisen var det full rulle på inne i magen. Visade upp sig fint hela tiden. Vinkade lite, smakade på fostervattnet, sparkades och hade sig :)
Allt såg bra ut, magsäck, kissblåsa, njurar, ryggrad med alla kotor, 10fingrar, 10tår, ett bankande hjärta med fyra rum, jaa allt var precis som det skulle. Berättade att vi hade haft turen att få se Majja i 4d eller vad det är och frågade om vi inte kunde få se bebisen i det också o eftersom allt hade gått så smidigt och vi hade lite tid över fixade hon det :) Bebisen har inget underhudsfett just nu så man såg den mest som ett mycket välutvecklat skelett men det var häftigt att få se ett litet ansikte och två små händer som viftade runt. :) Majja fick vi ju se i vecka 34 och då var hon ju i princip färdig och var sig riktigt lik faktiskt. Häftigt!
Fick med oss fina kort hem och nu känns allt mer verkligt och mer lugnt. Barnet är friskt och det finns faktiskt ett barn där inne. Det är inte bara jag som vräker i mig för mycket godis och håller på å bli tjock just därför :)

Nu är det dags att hämta hem blivande storasyster från dagis. Hon borde vakna typ nu så ska vänta 5 minuter till innan jag går.
Igår hade dom föresten bakat pepparkakor med alla barnen. Tycker dom hittar på så mycket roligt som ialla fall jag uppskattar till 1000. Så glad att hon kom in där vi ville och lika bra är det att bebis kommer att kunna börja dagis till hösten den också då det är lättare att få platser.

Föresten, bebis blev beräknad till min födelsedag, 28april :)
Vilken födelsedagspresent va?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju inte en helt fel födelsedags present! Roligt att ni fick se den lilla på 4 d som ni fick se majja i...
Jag gissar på att den lilla kommer att komma ut lite tidigare...

Puss och Kram
Lisa

Anonym sa...

haha va roligt :) fast jag hoppas nog ändå att bäbisen får en helt egen födelsedag. Om Lisa tror för tidigt så vill ja tro tvärtom så jag satsar på 1 maj fortfarande, vore me rätt skoj. Jag skulle me tänka mig att alltid vara ledig på min födelsedag (fast då har man ju ingen anledning att ta ledigt förståss) Tackade nej till Edda förskola förresten. Har tre andra jobb jag sökt och hoppas på nu. Nu ska vi snart kika på en lägenhet här. Vi hörs till helgen! kram kram

Jag sa...

Fräckt att bebis lär komma runt din födelsedag, det gör ju Robin med min med. :-) Och vad kul att ni fick se bebisen i 4D! :-)