onsdag 10 december 2008

äntligen

Äntligen är allt som vanligt igen! Majja var jätteglad över att äntligen få komma tillbaka till dagis i måndags igen och vi märker verkligen hemmavid nu också att hon orkar med dagarna på ett helt annat sätt. Stackarn, hon var dålig länge. Tur att det fixa till sig!

Var till vårdcentralen också pga hennes penecillin allergi, vill ju kolla upp om det är all penecelin eller bara just den sorten men läkaren vi träffade frågade i princip vad vi gjorde där o varför jag og upp hans tid med ett friskt barn. "Du borde inse att du har en fullt frisk flicka och inte springa till läkare i onödan, kontrollera vad du utsätter henne för hemmavid gällande mat, pälsdjur och blommor innan ni tar för givet att det är medicin som ger henne prickar. Får hon likadant igen kan ni ju komma tillbaka men innan dess så va glad att du har ett friskt barn." Tack för den! 2 läkare har sagt oberoende av varandra att hon fick en kraftig allergisk reaktion mot just penilinet och att det bör kollas upp och när man försöker med detta får man höra ovanstående. Suck. Konstigt att man hellre ringer till närakuten än till vårdcentralen om det är något?

Snart är det Lucia också. På fredag är det firande på dagis, medan det är lussefika på mitt jobb befinner jag mig hos Majja och firar där o när det är färdigt får jag o Majja gå tillbaka till mitt jobb för att stänga. Drygt men men nu är det så schemat ser ut o det är bara att rätta in sig i ledet. :)

Nu är vi inne i vecka 21.
Tiden går SNABBT!









Mammas duktiga hjälpreda!
Hoppas det håller i sig i tonåren!





2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe jo vi får väl se hur gärna hon vill städa om några år :) misstänker att det inte är med samma glädje som nu. Skönt i tösen är samma gamla vanliga sålstråle igen iaf. Tokig läkare det där! Ha en trevlig lucia! Vad ska Majja va? Jag ska på firande på Vasaskolan och lyssna på lite luciasång, ska bli mysigt. Ha de

Anonym sa...

Söta bilder på Majja...
Skönt att hon mår bra nu =)
Puss och kram
lisa