torsdag 1 januari 2009

090101

GOTT NYTT ÅR!
GOD FORTSÄTTNING!
ja så var det 2009 nu då. Tiden springer bara ifrån en, var inte länge sen vi firade in milleniumet tycker jag men tydligen. 9år är ju ändå 9 år men det känns absolut inte så länge.
Tiden går tydligen snabbt när man börjar bli gammal har jag hört o vet väl inte riktigt om jag tycker om det påståendet. Jag har inte tid och lust att bli gammal än!

Kvällen blev inte direkt rolig men började trevligt med middag hos mamma och pappa tillsammans med Majja, mormor och Tage o Lisa och Micke. Mats låg hemma och var sjuk. Stackarn.
Åt en goood förrätt. Vet inte riktigt vad det är men nån slags räkbakelse. Till huvudrätt blev det köttgryta och till efterrätt hemmagjord choklasmousse. Allt var jättegott och satt bra i magen.
Efter maten sjöng vi lite karaoke på Lisas playstation2. Lät för taskigt men var ganska kul. Jag vann hela tiden jö! ;)
När vi sjungit klart hade mamma och pappa en dvd med barn som sjöng barnvisor och Majja blev helt farcinerad av detta. Till en början sjöng hon med på "Bäbä vita lamm" men sen satt hon som förstelnad och bara tittade och var helt inne i sångerna. Sötnos.

Därefter skulle hela gänget utom jag o Majja bege sig till min moster och morbror för lite nyårsfirande. Eftersom vi misstänkte att Majja var pälsdjursallergiker som riktigt liten så ska vi vara försiktiga med henne och djur fram till 2 års ålder och vid nyårsfirandet fanns där två hundar så vi for hem till vår sjukling.

Fröken busade på ordentligt här hemma fram till nio då hon somnade gott o Mats slockande på soffan kort därefter. Rolig kväll va? Men men, jag hamnade här och fördrev tiden lite. Kikade på fyrverkerier från köksfönstret och helt plötsligt var klockan tolv och ett nytt år smälldes och skålades in utanför fönstret hos oss. Majja vaknade till ett par ggr och satte sig upp helt förvirrad så jag la mig hos henne. Hon slog armarna runt min hals och sov sen gott igenom alla fyrverkerier. Förstår inte riktigt att hon inte vaknade men det var ju bra att hon kunde sova. Vi bor ju precis vid sätunaparken där typ hela Märsta samlas vid tolvslaget för att skåla och skjuta raketer. Det slutade runt halv två och då började Majjas drömmar komma. Hon vaknade x antal ggr fram till att hon tyckte vi skulle gå upp vid halv åtta imorse. Hon var jättegosig och vi åt frukost, tittade på bolibompa, byggde pussel och läste böcker fram till Mats kom upp.

Dagen har annars idag bara rullat på. Somnade med Majja och sov i två timmar sen var vi ut en sväng och fick i oss en pizza till middag och aa nu sitter jag här.
Är lite nyfiken på vad 2009 för med sig men det lär ju visa sig :)

Hoppas det blir ett bra år där vi själva och alla vi känner får hålla sig friska och krya.
Att vår bebis inte väljer att stanna i magen på övertid (men heller inte kommer allt för tidigt. Färdigbakad o klar först tack), att förlossning och allt runtikring går bra så att vi får ett friskt och välskapt barn som blir lika underbart som storasyster.
Att sommaren blir fin med många långa varma, soliga dagar.
Vintern full med snö.
Världsekonomin på topp o aa... en massa positiva överraskningar därikring.

som sagt. God fortsättning!




förrätten



släng dig i väggen Robert Wells, här kommer Majja!



"bää bää vita lamm..."

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå där Pajjasen, mamman och pappan! Nu är tant Penny hemma från ett snöigt, kallt och soligt Idre. Härliga dagar med en massa skidåkning har vi haft. Fast nog är det skönt att komma hem också :) På fredag far jag tillbaka till Kalmar, vi får höras nåt innan dess å se om vi kan ses någon dag. Ska fixa me examensarbete (det sista, äntligen) imorgon och sen middag hos F&F. Vi hörs i början på nästa veckan! stora kramar från Jenny