fredag 16 januari 2009

fredagsmys

Veckan som skulle bli lugn efter julledigheten började också sådan men i onsdags så jobbade jag och det ena gav det andra så nu har jag jobbat både igår och idag också, sitter just nu på rast. Det är skönt att det ramlar in lite dagar och att jag vet att jag har minst 15 dagars arbete till som väntar o under den tiden hinner det nog tillkomma lite fler. :) Det är skönt och roligt att jobba lite nu innan jag är alldeles för stor och klumpig sen ska jag ju vara hemma ett år igen och bara mysa!

Helgen vet jag inte hur den ser ut, vore roligt att komma iväg och bada eller nått men vi får se.
Ikväll ska vi ialla fall ha det mysigt.
Det kom en mamma och hämtade sin dotter på förskolan för nån timme sen och flickan blev jätteglad och ropade till sin mamma "jaaa hej mamma, nu ska vi hem och ha fredagsmys!!" och mamman svarade med ett stort leende att jajamensan de skulle de minsann ha! Lät så mysigt så nu har jag också bestämmt att vi ska ha fredagsmys. Undrar vad det innebär bara, disk och städning kanske innan vi dunsar ner i soffan framför bolibompa och sen somnar i en hög då det är slut?
Lät inte vidare mysigt. Men igår hade jag en farlig huvudvärk då jag kom hem från jobbet. Somnade på två röda sekunder runt åtta så vi varken diskade undan middagen eller plockade här hemma.
Tur föresten att jag somnade som jag gjorde igår för Majja vaknade 4 (!!) imorse och tyckte att det var dags att gå upp men det gjorde vi givetvis inte. Hon låg och pratade och krafsade på mig en timme innan hon somnade om för att sen vakna på riktigt vid 7 igen. Pust!

Nu är rasten snart slut. Ha en mysig fredag!

Inga kommentarer: