onsdag 21 januari 2009

Fötterna och sjuker... igen...

Trots att liten varken åt mellis eller middag eller kvällsmål igår så gick natten bra. Trodde hon skulle vakna vrålhungrig så att det bara var o ställa sig o göra ordning gröt vid tre i natt eller nått men icke. Skönt. Hon har bökat lite grann men inte alls farligt. Vaknade feberfri och hungrig så vi åt frukost och gjorde oss klara här hemma. Sen bar det iväg till läkaren som skulle kolla hennes fötter. Han konstaterade precis som vi gjort att dom går innåt och att det stör henne lite grann i gången men man gör tydligen ingenting åt sånna problem idag. Dessutom var det inte så pass allvarligt att det skulle behövas rättas till. Ordentliga skor var medicinen sen skulle hon lära sig gå/springa utan att snubbla på sig själv och vinklingen skulle rätta till sig lite grann. Skönt att höra.

Sen tog vi oss hem och Majja somnade. Nej! Vi skulle ju till dagis, jag skulle ju jobba! Klädde på henne overall sovandes och sen gick vi. Väl framme på dagis vaknade hon och hade det roligt på gården (trots att hon bara satt i en pulka hela tiden) men sen vi kom in har hon gråtit konstant och vägrat äta lunch. Så nu har jag ringt efter Mats som ska komma hem och ta ut VAB på eftermiddagen. Nu sover hon och min rast slutar om 5min så måste gå!

Ha en fortsatt bra dag!


*********************************************************************'

Hon sov bara 20min stackarn. Satt i en av fröknarnas knä och bara snyftade alldeles kokhet. Tog över henne till mig och sen satt hon tryckt mot mitt bröst och mage i drygt en halvtimme innan Mats kom och tog hem henne. Här hemma hade hon tittat lite på Teletubbies och sen somnat och sovit i två timmar.
Sen jag kom hem vid fyra fram till halv sju då hon somnade igen var det väl bara liv och rörelse på henne i 20min kanske. Resten av tiden har hon degat i soffan helt utslagen.

Kom på och hoppas på att de är vaccinationen som spökar. Man kunde få feber efter 1-2 veckor av den och det är just där imellan vi ligger nu. Är det så borde det vara snabbare övergånget än en envis förkylning eller ytterligare en öroninflammation.

Hur som helst blir hon hemma resten av veckan nu. Tar nya tag på måndag och hoppas på en stark och frisk tjej då!

Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad bra att det inte var något allvarligt med hennes fötter.
Skönt även att febern verkar lagt sig...
P&K
Lisa